Απόφαση doy/17

Απόφαση ΔΟΥ/19-07-2017/2017: α) Χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος της παράκαμψης Άνω και Κάτω Λεχωνίων της μελέτης Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου, τμήμα παράκαμψη Αγριάς - Αφέτες, από τη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 του Τριτεύοντος Δικτύου Βόλος - Νεοχώρι - Τσαγκαράδα - Χορευτό (τέλος παράκαμψης Βόλου) μέχρι την επόμενη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 (κοντά στον οικισμό Μαλάκι), ως τμήμα του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου και β) Διόρθωση της απόφασης ΔΜΕΟ/ε/233/2000


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΟΥ/19-07-2017/2017: α) Χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος της παράκαμψης Άνω και Κάτω Λεχωνίων της μελέτης Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου, τμήμα παράκαμψη Αγριάς - Αφέτες, από τη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 του Τριτεύοντος Δικτύου Βόλος - Νεοχώρι - Τσαγκαράδα - Χορευτό (τέλος παράκαμψης Βόλου) μέχρι την επόμενη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 (κοντά στον οικισμό Μαλάκι), ως τμήμα του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου και β) Διόρθωση της απόφασης ΔΜΕΟ/ε/233/2000, (ΦΕΚ 156/ΑΑΠ/2017), 19-07-2017.

 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015 (ΦΕΚ 90/Α/2015) και ισχύει.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του διατάγματα.

 

7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ/25871/1963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.

 

8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.

 

9. Το άρθρο 23 (παράγραφοι 9-13) του από 25-11-1929 προεδρικού διατάγματος Περί κωδικοποιήσεως των περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών κειμένων διατάξεων (ΦΕΚ 421/Α/1929).

 

10. Την εγκύκλιο 18/1999 με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΜΕΟ/ε/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984.

 

11. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.

 

12. Το νόμο 653/1977 (ΦΕΚ 214/Α/1977) Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το προεδρικό διάταγμα 929/1979 (ΦΕΚ 259/Α/1979) Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.

 

13. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.

 

14. Την διαπιστωτική υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/114/1995: Ανακατάταξη Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσων εκτός από Κρήτη, Εύβοια, Κέρκυρα και Ρόδο.

 

15. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995) Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.

 

16. Την υπουργική απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1996) Κατάταξη Εθνικών Οδών περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

17. Την ανάγκη χαρακτηρισμού της οδού που αναφέρεται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.

 

18. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015 και ειδικότερα το άρθρο 3 Ανασύσταση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 114/Α/2015).

 

19. Το προεδρικό διάταγμα 123/2016, άρθρο 4 (ΦΕΚ 208/Α/2016) σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετονομάζεται σε Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

 

20. Το προεδρικό διάταγμα 125/2016, (ΦΕΚ 210/Α/2016) Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

Αφού είδαμε:

 

1. Την απόφαση ΔΜΕΟ/ο/5131/07-10-2010 του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων δια της οποίας εγκρίνονται η προμελέτη οδού παράκαμψης Αγριάς (τμήμα χιλιομετρική θέση 0+000 έως χιλιομετρική θέση 3+000) και η οριστική μελέτη οδού Παράκαμψης Άνω και Κάτω Λεχωνίων (τμήμα χιλιομετρική θέση 3+000 έως χιλιομετρική θέση 6+963,32).

 

2. Την απόφαση οίκοθεν 169209/05-07-2013 του Γενικού Διευθυντή Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με την οποία έγινε η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του οδικού έργου Παράκαμψη Αγριάς-Λεχωνίων της ΕΟ Βόλου - Τσαγκαράδας, οι οποίοι εγκρίθηκαν με την κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου 84319/95/12-09-1996 και τροποποιήθηκαν με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις οίκοθεν 129094/17-05-2007 και 130010/23-06-2010.

 

3. Την απόφαση ΔΜΕΟ/1962/ΠΕ/04-10-2013 του Γενικού Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων δια της οποίας εγκρίνονται οι Οριστικές Μελέτες Οδοποιίας, παράπλευρου δικτύου και ισόπεδων κόμβων στο οδικό τμήμα: παράκαμψη Αγριάς (τμήμα χιλιομετρική θέση 0+000 έως χιλιομετρική θέση 3+000).

 

4. Το Υπηρεσιακό Σημείωμα υπ' αριθμόν 21/09-06-2016 από ΔΟΥ (β) προς ΔΟΥ (α) δια του οποίου ζητείται ο χαρακτηρισμός οδικού τμήματος του οδικού άξονα Παράκαμψη Αγριάς-Αφέτες.

 

5. Την Τεχνική Έκθεση του μελετητή δια της οποίας παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του προς χαρακτηρισμό οδικού τμήματος.

 

6. Το απόσπασμα χάρτη Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού όπου απεικονίζεται το υφιστάμενο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της ευρύτερης περιοχής, ο οδικός άξονας της Παράκαμψης Αγριάς - Αφέτες και ειδικότερα το εν θέματι οδικό τμήμα.

 

Και επειδή:

 

1. Το οδικό τμήμα της παράκαμψης Άνω και Κάτω Λεχωνίων της μελέτης Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου, τμήμα παράκαμψη Αγριάς - Αφέτες δεν είναι χαρακτηρισμένο αλλά έχει μελετηθεί με ικανά γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά Εθνικής Οδού και αποτελεί νέα χάραξη και βελτιωμένη παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (34) στο τμήμα που διέρχεται μέσα από τους οικισμούς Κάτω Λεχώνια και Άνω Λεχώνια.

 

2. Το συνολικό μήκος του οδικού άξονα είναι περίπου 4,000 m ενώ το πλάτος του οδοστρώματος είναι 11 m με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 m, με λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 και μια ΛΠΧ. πλάτους 1,50 m.

 

Το πλάτος των λωρίδων κυκλοφορίας αυξάνεται στο εσωτερικό των καμπυλών, όπου απαιτείται, όπως προβλέπεται από τις ΟΜΟΕ-Χ. Η Οδός σχεδιάστηκε με ελάχιστη ακτίνα R = 200 m και μέγιστη κατά μήκος κλήση 4,5%.

 

3. Η υφιστάμενη σήμερα Εθνική Οδός 34 Βόλος -Νεοχώρι- Τσαγκαράδα- Χορευτό έχει υποβαθμισμένα γεωμετρικά στοιχεία, διέρχεται μέσα από τους οικισμούς και εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων.

 

4. Η βελτίωση της εν λόγω οδού παρακάμπτει τους οικισμούς Κάτω και Άνω Λεχώνια και αναβαθμίζει τις κυκλοφοριακές συνθήκες ως προς την άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια των μετακινήσεων.

 

5. Από άποψη χωροθέτησης ο προς χαρακτηρισμό άξονας συνδέει την παράκαμψη Βόλου με την Εθνική Οδό 34 Βόλος - Νεοχώρι - Τσαγκαράδα- Χορευτό.

 

6. Το εν λόγω οδικό τμήμα πληροί τις προϋποθέσεις ένταξης του στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο βάσει του προεδρικού διατάγματος 209/1998, άρθρο 1, παράγραφος 1(γ) (ΦΕΚ 169/Α/1998) καθόσον εξυπηρετεί μετακινήσεις σε περιοχή με τουριστικό και αναπτυξιακό ενδιαφέρον.

 

7. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του νόμου 1418/1984 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλλαγών ή χρησιμοποίησης τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους, ο καθορισμός να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

8. Στην απόφαση ΔΜΕΟ/ε/233/2000 αναφέρεται εσφαλμένα ως χιλιομετρική θέση τέλους της παράκαμψης Βόλου η 19+828 αντί της ορθής 20+510 με αποτέλεσμα να υπολογίζεται εσφαλμένα το μήκος της, αποφασίζουμε:

 

α) Εντάσσουμε στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας το νέο οδικό τμήμα της παράκαμψης Άνω και Κάτω Λεχωνίων της μελέτης Ολοκλήρωση μελετών στο Οδικό κύκλωμα Πηλίου τμήμα Παράκαμψη Αγριάς Αφέτες από τη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 του Τριτεύοντος Δικτύου Βόλος - Νεοχώρι - Τσαγκαράδα Χορευτό (τέλος παράκαμψης Βόλου) μέχρι την επόμενη διασταύρωση με την Εθνική Οδό 34 κοντά στον οικισμό Μαλάκι,

 

β) Διορθώνουμε την απόφαση ΔΜΕΟ/ε/233/2000 ως προς το αναφερόμενο μήκος της παράκαμψης Βόλου σε 20.510 m περίπου (αντί του 19.828 m) και την χιλιομετρική θέση τέλους σε 20+510 (αντί της 19+828) όπου το σημείο συνάντησης αυτής με την Εθνική Οδό (34) του Τριτεύοντος Δικτύου Βόλος-Αγριά-Νεοχώρι -Τσαγκαράδα-Χορευτό, όπως ακριβώς απεικονίζεται στο συνημμένο χάρτη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.

 

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτή χάρτης, με τίτλο: Χαρακτηρισμός του οδικού τμήματος Παράκαμψη Άνω και Κάτω Λεχωνίων της μελέτης Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου. Τμήμα παράκαμψη Αγριάς - Αφέτες ως τμήμα του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

a.doy.17

 

Αθήνα, 27-06-2017

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.