Νόμος 4643/19 - Άρθρο 16

Άρθρο 16: Τροποποίηση των άρθρων 80ΣΤ και επόμενα του νόμου 4001/2011


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Τα άρθρα 80ΙΑ, 80IΓ, 80ΙΔ του νόμου 4001/2011 καταργούνται και τα άρθρα 80ΣΤ, 80Ζ, 80Η, 80Ι αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Άρθρο 80ΣΤ: Πιστοποίηση Διαχωρισμένων Διαχειριστών Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου

 

1. Κάθε υποψήφιος Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου υποχρεούται να γνωστοποιήσει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας τη συμμόρφωσή του στις διατάξεις του παρόντος νόμου και να ζητήσει τη χορήγηση πιστοποίησης. Η αίτηση πιστοποίησης συνοδεύεται από όλα τα απαραίτητα έγγραφα και στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων όσων αναφέρονται στο άρθρο 80Η, και καταχωρίζεται στο Μητρώο αιτήσεων πιστοποίησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας καθορίζονται τα ειδικότερα έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση του υποψήφιου διαχειριστή.

 

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μπορεί να ζητήσει από τον υποψήφιο διαχειριστή, μέσα σε ορισμένη προθεσμία, κάθε πληροφορία ή στοιχείο σχετικά με την υποβληθείσα αίτηση.

 

2. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μπορεί να ζητήσει από τον υποψήφιο διαχειριστή να υποβάλει, μέσα σε προθεσμία που του τάσσει, κάθε πληροφορία ή στοιχείο σχετικά με την τήρηση των όρων πιστοποίησης και να ζητήσει με αιτιολογημένη απόφασή της τη λήψη μέτρων για τη συμμόρφωση του υποψήφιου διαχειριστή με τους όρους αυτούς. Μετά τη γνωστοποίηση από τον υποψήφιο διαχειριστή της συμμόρφωσής του με τις υποδείξεις της, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενεργεί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3.

 

3. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας εκδίδει απόφαση σχετικά με την αίτηση του διαχειριστή μέσα στην αποκλειστική προθεσμία 4 μηνών από την υποβολή της αίτησης. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δύναται επιπρόσθετα να εναντιωθεί σε περίπτωση απόκτησης ελέγχου ή αύξησης της συμμετοχής σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου εφ' όσον ιδίως κρίνει ότι τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας ή κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δεν εκφράσει αντιρρήσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 2, μέσα στην προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρούσας, η αίτηση του διαχειριστή θεωρείται ότι έχει γίνει δεκτή. Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

4. Κάθε Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου υποχρεούται να γνωστοποιεί αμελλητί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας κάθε σχεδιαζόμενη συναλλαγή που καθιστά αναγκαία την επανεκτίμηση της συμμόρφωσής του στις διατάξεις του άρθρου 80Ε.

 

5. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας τηρεί την εμπιστευτικότητα των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών που τίθενται υπόψη της κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου.

 

Άρθρο 80Ζ: Υφιστάμενες συμμετοχές και δικαιώματα

 

1. Οι παράγραφοι 1, 2 και 5 του άρθρου 80Ε δεν εφαρμόζονται σε πρόσωπο ή πρόσωπα που, κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νόμου 4602/2019 (ΦΕΚ 45/Α/2019), κατέχουν ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο ή δικαιώματα ψήφου σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου ή σε εταιρεία που έχει στην κυριότητα ή στον έλεγχό της Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου και ασκούν άμεσα ή έμμεσα έλεγχο ή ασκούν οποιοδήποτε δικαίωμα ή συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο επιχείρησης που ασκεί στην Ελλάδα οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες παραγωγής ή προμήθειας φυσικού αερίου ή ηλεκτρικής ενέργειας ή εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.

 

2. Τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου απαγορεύεται να αποκτήσουν άλλες μετοχές ή δικαιώματα ψήφου εφόσον προσκρούουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 80Ε του παρόντος.

 

3. Αν τα πρόσωπα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 μεταβιβάσουν τις μετοχές ή τα δικαιώματα ψήφου που κατέχουν σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου, ο νέος κύριος πρέπει να συμμορφώνεται με τις διατάξεις του άρθρου 80Ε.

 

4. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εφαρμόζονται και ως προς τις μετοχές ή τα δικαιώματα ψήφου που αποκτώνται από τα πρόσωπα της παραγράφου 1 σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου ή σε εταιρεία που έχει στην κυριότητα ή στον έλεγχό της Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου λόγω εταιρικών πράξεων, συμπεριλαμβανομένων των μετοχών που αποκτούν οι υφιστάμενοι μέτοχοι της ΔΕΠΑ στις επωφελούμενες εταιρείες μετά την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 80Ι.

 

5. Οι Διαχειριστές Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου στους οποίους συμμετέχουν ή κατέχουν δικαιώματα ψήφου τα πρόσωπα των παραγράφων 1 και 3 πιστοποιούνται, σύμφωνα με το άρθρο 80ΣΤ.

 

Άρθρο 80Η: Απόκτηση ή αύξηση συμμετοχής σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου

 

1. Κάθε νομικό ή φυσικό πρόσωπο που σκοπεύει να αποκτήσει, μεμονωμένα ή σε σύμπραξη με άλλα πρόσωπα, συμμετοχή σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου υποχρεούται να ενημερώσει προηγουμένως τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και να κοινοποιήσει σε αυτήν το ποσοστό της συμμετοχής του. Η ίδια υποχρέωση ισχύει και όταν αυξάνεται ήδη υφιστάμενη συμμετοχή, ώστε η αναλογία των δικαιωμάτων ψήφου ή του κεφαλαίου που κατέχει ένα πρόσωπο στον Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που, σύμφωνα με το νόμο [Ν] 4548/2018 (ΦΕΚ 104/Α/2018) μπορεί να εξομοιωθούν με κατοχή δικαιωμάτων ψήφου από το ίδιο πρόσωπο, να φτάνει ή να υπερβαίνει τα κατώτατα όρια του 20%, 33% ή 50% του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου ή του κεφαλαίου ή ο Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου να καθίσταται θυγατρική του προσώπου που αποκτά τη συμμετοχή.

 

2. Για τις συμμετοχές που αποκτώνται από νομικά πρόσωπα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μπορεί να:

 

α) ζητεί πληροφορίες για την ταυτότητα των φυσικών και νομικών προσώπων που άμεσα ή έμμεσα ελέγχουν τα νομικά πρόσωπα που προτίθενται να αυξήσουν ή να αποκτήσουν συμμετοχή σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου,

 

β) επιβάλλει την υποχρέωση να της γνωστοποιείται οποιαδήποτε μεταγενέστερη μεταβολή στην ταυτότητα αυτών των φυσικών ή νομικών προσώπων.

 

3. Μέσα σε προθεσμία 3 μηνών από τη γνωστοποίηση της απόκτησης ή της αύξησης συμμετοχής, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας υποχρεούται να:

 

α) εγκρίνει τη συμμετοχή,

 

β) εκκινήσει τη διαδικασία πιστοποίησης, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 19, εφόσον εκτιμά ότι, εξαιτίας της απόκτησης συμμετοχής στον Διαχωρισμένο Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου καθίσταται αναγκαία η επανεκτίμηση της πλήρωσης των κριτηρίων του άρθρου 80Ε,

 

γ) εναντιωθεί εφόσον η συμμετοχή συνεπάγεται την απόκτηση άμεσου ή έμμεσου ελέγχου ή την άσκηση οποιουδήποτε δικαιώματος σε Διαχειριστές Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου από επιχειρήσεις που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα παραγωγής ή προμήθειας φυσικού αερίου ή ηλεκτρικής ενέργειας ή εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας κατά παράβαση του άρθρου 80Ε.

 

4. Σε περίπτωση απόκτησης ελέγχου, άμεσα ή έμμεσα ή αύξησης της συμμετοχής σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προέρχονται από τρίτη χώρα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μπορεί να εναντιωθεί αν η απόκτηση ελέγχου ή η αύξηση της συμμετοχής σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της Χώρας ή κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

5. Αν αποκτηθεί η συμμετοχή ή αυξηθεί η ήδη υφιστάμενη συμμετοχή χωρίς να ανακοινωθεί εκ των προτέρων στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ή χωρίς να εγκριθεί η απόκτηση ή η αύξησή της ή αν δεν γνωστοποιηθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας η μεταβολή της ταυτότητας του φυσικού ή νομικού προσώπου που ελέγχει νομικό πρόσωπο με συμμετοχή σε Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου, παύει αυτοδικαίως να έχει αποτέλεσμα η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου που απορρέουν από τη συμμετοχή του προσώπου. Σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση προηγούμενης γνωστοποίησης της απόκτησης ή της αύξησης ήδη υφιστάμενης συμμετοχής, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας επιβάλλει τις κυρώσεις του άρθρου 36.

 

Άρθρο 80Ι: Εταιρικός μετασχηματισμός της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου

 

1. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου προβαίνει σε μερική διάσπαση του κλάδου υποδομών και σε απόσχιση του κλάδου διεθνών έργων, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους όρους του παρόντος και του νόμου [Ν] 4601/2019 (ΦΕΚ 44/Α/2019), εξαιρουμένων:

 

(α) των διατάξεων του νόμου [Ν] 4601/2019 βάσει των οποίων ευθύνονται οι επωφελούμενες εταιρίες για υποχρεώσεις της διασπώμενης ή/και στην διασπώμενη για υποχρεώσεις των επωφελούμενων και

 

(β) του άρθρου 65 του νόμου [Ν] 4601/2019. Η μερική διάσπαση του κλάδου υποδομών και η απόσχιση του κλάδου διεθνών έργων, αντιστοίχως, διέπεται επίσης από τις διατάξεις του νόμου [Ν] 4548/2018 (ΦΕΚ 104/Α/2018) και της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και του νόμου 2859/2000 (ΦΕΚ 248/Α/2000). Επίσης, η μερική διάσπαση του κλάδου υποδομών διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 54 του νόμου 4172/2013 (ΦΕΚ 167/Α/2013) και η απόσχιση του κλάδου διεθνών έργων διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 52 παράγραφοι 1 έως 5 του νόμου 4172/2013 (ΦΕΚ 167/Α/2013). Στη μερική διάσπαση του παρόντος άρθρου δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 479 του Αστικού Κώδικα.

 

2. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου, ως κλάδος υποδομών νοείται το σύνολο των δραστηριοτήτων υποδομών της υφιστάμενης Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, στις οποίες περιλαμβάνονται οι παρακάτω υπό (α) έως και (δ) αναφερόμενες δραστηριότητες, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα περιληφθεί στο σχέδιο διάσπασης και στη λογιστική κατάσταση κλάδου στην οποία το σχέδιο αυτό βασίζεται:

 

α) οι συμμετοχές της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου στις εταιρείες διαχείρισης των Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ Αττικής Α.Ε. - ΕΔΑ Αττικής Α.Ε.), Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας Α.Ε. - ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας Α.Ε.) και λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ Α.Ε. - ΔΕΔΑ Α.Ε.),

 

β) η κυριότητα της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου επί των παγίων των Δικτύων Διανομής,

 

γ) το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου,

 

δ) δικαιώματα και υποχρεώσεις της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου αναφορικά με την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων σχετικών έργων συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

 

3. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου, ως κλάδος διεθνών έργων νοείται το σύνολο των δραστηριοτήτων που διατηρεί η υφιστάμενη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών εταιρειών της, στις οποίες περιλαμβάνονται οι κατωτέρω αναφερόμενες δραστηριότητες, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα περιληφθεί στο σχέδιο διάσπασης και στη λογιστική κατάσταση κλάδου, στην οποία το σχέδιο αυτό βασίζεται.

 

Η συμμετοχή της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου στα εξής διεθνή έργα:

 

(α)α) τα έργα που αναπτύσσονται από την Υ.Α.Φ.Α. ΠΟΣΕΙΔΩΝ A.E., στην οποία συμμετέχει άμεσα η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, και περιλαμβάνουν τη διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας (IGI) και τον αγωγό Eastern Mediterranean Pipeline (East Med), (β)β) τα έργα που αναπτύσσονται από την ICGB AD, στην οποία συμμετέχει έμμεσα η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου δια της Υ.Α.Φ.Α. ΠΟΣΕΙΔΩΝ A.E., και περιλαμβάνουν το διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) και (γ)γ) τα έργα που πρόκειται να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της οποιασδήποτε άμεσης ή έμμεσης μελλοντικής συμμετοχής της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε εταιρείες που έχουν ως σκοπό την ανάπτυξη, την κατασκευή ή τη διαχείριση έργων υποδομών διασύνδεσης με γειτονικές χώρες.

 

4. Στο πλαίσιο της μερικής διάσπασης, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, η οποία αποτελεί τη διασπώμενη εταιρεία, σύμφωνα με το άρθρο 56 του νόμου [Ν] 4601/2019, μεταβιβάζει τον κλάδο υποδομών σε νέα εταιρεία με την επωνυμία ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε., η οποία αποτελεί την επωφελούμενη εταιρεία, σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο.

 

5. Στο πλαίσιο της απόσχισης, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, η οποία αποτελεί τη διασπώμενη εταιρεία, σύμφωνα με το άρθρο 57 του νόμου [Ν] 4601/2019, μεταβιβάζει τον κλάδο διεθνών έργων σε νέα εταιρεία με την επωνυμία ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε., η οποία αποτελεί την επωφελούμενη εταιρεία, σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο.

 

6. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου μετά την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και της απόσχισης σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος, μετονομάζεται σε ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. και διατηρεί είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών εταιρειών της τον κλάδο εμπορίας, ήτοι το σύνολο των δραστηριοτήτων προμήθειας και εμπορίας της υφιστάμενης Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, στις οποίες περιλαμβάνονται κατ' ελάχιστο οι υπό (α) έως και (θ) αναφερόμενες δραστηριότητες:

 

α) η συμμετοχή της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίουστην ΕΠΑ Αττικής Α.Ε.,

 

β) η εισαγωγή φυσικού αερίου στη Χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε ΥΦΑ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή,

 

γ) προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,

 

δ) η εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας,

 

ε) ο ανεφοδιασμός οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και τη χρήση του εμπορικού σήματος FISIKON,

 

στ) η προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή ΥΦΑ, μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς,

 

ζ) η προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου, καθώς και των συνδεδεμένων σε αυτά πελατών,

 

η) οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σχετίζεται με την προμήθεια φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη,

 

θ) τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από μνημόνια συνεργασίας ή συμφωνίες αναφορικά με τη μελλοντική συμμετοχή της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου στην εταιρεία ή στις εταιρείες που έχουν ως σκοπό την κατασκευή, την ανάπτυξη και τη διαχείριση του νέου πλωτού τερματικού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Floating Storage Regasification Unit - FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

 

Η αρμοδιότητα υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων στο πλαίσιο των διαρθρωτικών ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου που αφορούν τη δραστηριότητα προμήθειας και εμπορίας παραμένει στη ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε.

 

7. Το σχέδιο διάσπασης καταρτίζεται, σύμφωνα με τα άρθρα 59 και 74 παράγραφος 2 του νόμου [Ν] 4601/2019.

 

8. Για τους σκοπούς της μερικής διάσπασης και της απόσχισης συντάσσονται από την υφιστάμενη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου λογιστικές καταστάσεις κλάδου που περιέχουν τα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού, συμπεριλαμβανομένων των αποθεματικών του άρθρου 7 του νόμου [Ν] 2364/1995 (ΦΕΚ 252/Α/1995) που αφορούν, αντιστοίχως, τους κλάδους υποδομών και διεθνών έργων, και οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδίου διάσπασης ως προς τον αντίστοιχο κλάδο. Κατά τη σύνταξη της λογιστικής κατάστασης κλάδου και τη μεταβίβαση του αντιστοίχου κλάδου στην αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία, κατά περίπτωση, συντάσσεται έκθεση διαπίστωσης της λογιστικής αξίας των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού του κλάδου κατά την ημερομηνία αναφοράς της λογιστικής κατάστασης κλάδου και δεν απαιτείται να πραγματοποιηθεί αποτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού. Η σύνταξη της έκθεσης διαπίστωσης ανατίθεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε ορκωτό ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία.

 

9. Το μετοχικό κεφάλαιο κάθε μίας από τις επωφελούμενες εταιρείες προσδιορίζεται με βάση τη λογιστική αξία του καθαρού ενεργητικού του μεταβιβαζόμενου διά της μερικής διάσπασης κλάδου ή απόσχισης κλάδου, όπως αυτή προκύπτει από τη λογιστική κατάσταση κλάδου. Το σχέδιο διάσπασης μπορεί να ορίζει ότι μέρος της λογιστικής αξίας του καθαρού ενεργητικού του μεταβιβαζόμενου κλάδου απεικονίζεται σε λογαριασμούς καθαρής θέσης (πλην του μετοχικού κεφαλαίου) της επωφελούμενης εταιρείας, εφόσον υπάρχουν διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης που δικαιολογούν τη σχετική απεικόνιση. Ως αντάλλαγμα για κάθε μεταβιβαζόμενο κλάδο εκδίδονται από την αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία μετοχές αντίστοιχης ονομαστικής αξίας. Οι μετοχές εκδόσεως της εταιρείας ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, με τη σύστασή της παραδίδονται απευθείας στους μετόχους της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε αναλογία προς τα δικαιώματά τους στο κεφάλαιο της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Οι μετοχές εκδόσεως της εταιρείας ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. με τη σύστασή της παραδίδονται απευθείας στην ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. και παραμένουν στην κυριότητα αυτής κατ' απώτατο όριο 60 ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. Το αργότερο μέχρι και την εξηκοστή (60η) ημέρα ανωτέρω, οι μετοχές που θα κατέχει η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. στη ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. θα πρέπει να περιέλθουν στους μετόχους της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου σε αναλογία προς τα δικαιώματά τους στο κεφάλαιο της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου με μείωση του μετοχικού κεφαλαίου σε είδος κατά τα οριζόμενα στο νόμο [Ν] 4548/2018. Η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου σε είδος θα ισούται με τη λογιστική αξία των μετοχών που κατέχει η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. στη ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. και κατά παρέκκλιση από το άρθρο 31 παράγραφος 1 του νόμου [Ν] 4548/2018 δεν θα απαιτείται αποτίμηση των εισφορών σε είδος, εφαρμοζόμενων αναλογικά των διατάξεων της παραγράφου 16 του άρθρου 54 του νόμου 4172/2013.

 

10. Η σύσταση κάθε μιας από τις επωφελούμενες εταιρείες απαλλάσσεται από τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου που προβλέπεται στο άρθρο 17 του νόμου [Ν] 1676/1986 (ΦΕΚ 204/Α/1986), από το τέλος 0,1% υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 17 του νόμου 3959/2011 (ΦΕΚ 93/Α/2011) και εν γένει από οποιονδήποτε άλλον φόρο, τέλος, εισφορά υπέρ τρίτων ή άλλη επιβάρυνση. Για την εφαρμογή της ανωτέρω απαλλαγής, ως κεφάλαιο σύστασης ορίζεται, κατά περίπτωση, το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο πλέον της θετικής διαφοράς, η οποία ενδέχεται να προκύψει μετά την ημερομηνία σύνταξης της λογιστικής κατάστασης μερικής διάσπασης και απόσχισης κλάδου και μέχρι την ολοκλήρωσή της.

 

11. Οι μεταβιβάσεις των κλάδων υποδομών και διεθνών έργων, αντιστοίχως, διέπονται από τις εξής ειδικότερες ρυθμίσεις:

 

α) Τα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού κάθε κλάδου μεταβιβάζονται στην αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία με καθολική διαδοχή, σύμφωνα με την περίπτωση α' της παραγράφου 2 του άρθρου 70 του νόμου [Ν] 4601/2019. Η μεταφορά των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, συμπεριλαμβανομένης της μεταβίβασης εμπράγματων δικαιωμάτων σε ακίνητα, αυτοκίνητα και άλλα κινητά, συντελείται αυτοδικαίως με μόνη την καταχώριση της συμβολαιογραφικής πράξης της διασπώμενης εταιρείας στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 74 του νόμου [Ν] 4601/2019.

 

β) Δεν απαιτούνται οποιεσδήποτε διοικητικές εγκρίσεις, βεβαιώσεις, βεβαιώσεις υποθηκοφυλακείων ή/ και κτηματολογικών γραφείων, υπεύθυνες δηλώσεις, πιστοποιητικά και σχεδιαγράμματα για τη μεταβίβαση ακινήτων, ακόμη και εκείνων που έχουν αποκτηθεί με αναγκαστική απαλλοτρίωση ή βρίσκονται σε παραμεθόριες περιοχές. Μεταγραφές και λοιπές κατά τις κείμενες διατάξεις απαιτούμενες καταχωρίσεις για τη μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων έχουν αποκλειστικά διαπιστωτικό χαρακτήρα και διενεργούνται μέσα σε προθεσμία 2 ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε φόρου, τέλους ή δικαιώματος τρίτου, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών, των παγίων και αναλογικών δικαιωμάτων, επιδομάτων ή άλλων τελών υπέρ άμισθων και έμμισθων υποθηκοφυλάκων ή κτηματολογικών γραφείων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης, γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου και χωρίς την καταβολή οποιωνδήποτε τέτοιων τελών, δικαιωμάτων ή αμοιβών για την έκδοση των αποσπασμάτων κτηματολογικών και κτηματογραφικών διαγραμμάτων, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του νόμου 2664/1998 (ΦΕΚ 275/Α/1998), τα οποία συνυποβάλλονται με την αίτηση καταχώρισης της σύμβασης μερικής διάσπασης στα κτηματολογικά βιβλία, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του νόμου 2664/1998 (ΦΕΚ 275/Α/1998), εξαιρουμένου σε κάθε περίπτωση του τέλους χαρτοσήμου επί των πράξεων μεταγραφής. Η σύμβαση διάσπασης η οποία περιλαμβάνει τη μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων σε ακίνητα από τη διασπώμενη προς την επωφελούμενη εταιρεία, χωρίς την επισύναψη σε αυτήν κυρωμένων αποσπασμάτων των κτηματολογικών διαγραμμάτων είναι κατά τούτο έγκυρη και παράγει όλες τις έννομες συνέπειές της.

 

γ) Δεν απαιτείται η υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, συμπεριλαμβανομένων δηλώσεων επίκλησης χρησικτησίας, διαφοράς εκτάσεων ή άλλου τίτλου που δεν έχει μεταγραφεί, αυτοκινήτων και λοιπών κινητών και βιομηχανικού εξοπλισμού. Για τις ανάγκες σύνταξης της συμβολαιογραφικής πράξης της μερικής διάσπασης και απόσχισης κατά περίπτωση του παρόντος άρθρου χορηγείται στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου πιστοποιητικό της φορολογικής διοίκησης, με το οποίο βεβαιώνεται ότι τα ακίνητα περιλαμβάνονται στις δηλώσεις Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, καθώς και του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων για τα 5 προηγούμενα έτη, κατά παρέκκλιση του άρθρου 54Α του νόμου 4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α/2013) αναφορικά με την πιστοποίηση καταβολής του αντίστοιχου φόρου.

 

δ) Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και οι επωφελούμενες εταιρείες απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής αναλογικών και παγίων συμβολαιογραφικών δικαιωμάτων για κάθε σχετική πράξη που απαιτείται συμβολαιογραφικός τύπος, όπως η σύνταξη και τροποποίηση καταστατικών και η κατάρτιση της πράξης μερικής διάσπασης και απόσχισης κατά περίπτωση της υφιστάμενης Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου και μεταβίβασης του κλάδου υποδομών στη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. και αντιστοίχως του κλάδου διεθνών έργων στη ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε., συμπεριλαμβανομένων οποιωνδήποτε συμπληρωματικών πράξεων αυτών. Κατά τη σύνταξη και υπογραφή της πράξης μερικής διάσπασης και της απόσχισης κατά περίπτωση και της μεταβίβασης των κλάδων στις επωφελούμενες εταιρίες δεν απαιτείται παράσταση δικηγόρου.

 

ε) Κάθε μορφής άδειες, εγκρίσεις, παραχωρήσεις και διοικητικές πράξεις που έχουν χορηγηθεί ή εκδοθεί στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και αφορούν μεταβιβαζόμενο κλάδο μεταβιβάζονται αυτοδικαίως στην αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία κατά την ημερομηνία καταχώρισης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο της συμβολαιογραφικής πράξης της διασπώμενης εταιρείας, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 74 του νόμου [Ν] 4601/2019 και κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Τα φορολογικά, δικονομικά ή άλλα προνόμια ή δικαιώματα απαλλοτρίωσης υπέρ διασπώμενου κλάδου παραμένουν σε ισχύ και εφαρμόζονται υπέρ της αντίστοιχης επωφελούμενης εταιρείας.

 

στ) Εκκρεμείς δίκες που αφορούν μεταβιβαζόμενο κλάδο συνεχίζονται αυτοδικαίως από την αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία χωρίς να διακόπτονται βιαίως και να απαιτείται για τη συνέχιση ή επανάληψή τους οποιαδήποτε διατύπωση ή δήλωση εκ μέρους της τελευταίας.

 

ζ) Διαδικασίες διαγωνισμών έργων, προμηθειών ή υπηρεσιών, οι οποίοι προκηρύχθηκαν από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου πριν από τη διάσπαση και απόσχιση κατά περίπτωση μεταβιβαζόμενου κλάδου και αφορούν δραστηριότητές του, μετά την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και αντιστοίχως της απόσχισης αναλαμβάνονται και συνεχίζονται από την αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία, ως καθολικό διάδοχο της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου.

 

η) Με την απόφαση της γενικής συνέλευσης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, με την οποία εγκρίνεται η μερική διάσπαση του κλάδου υποδομών και η απόσχιση του κλάδου διεθνών έργων, τροποποιούνται και οι διατάξεις του καταστατικού της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, εφόσον έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος.

 

θ) Η μερική διάσπαση και η απόσχιση δεν μπορούν να κηρυχθούν άκυρες, χωρίς να θίγονται ενδεχόμενες αξιώσεις αποζημίωσης.

 

ι) Η αρμοδιότητα υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων στο πλαίσιο των διαρθρωτικών ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου που αφορούν τον κλάδο υποδομών μεταβιβάζεται στη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε.

 

ι)α) Η αρμοδιότητα υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων στο πλαίσιο των διαρθρωτικών ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου που αφορούν τον κλάδο διεθνών έργων μεταβιβάζεται στη ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε.

 

ι)β) Επιχορηγήσεις παγίων επενδύσεων που απεικονίζονται στον ισολογισμό της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, είτε στο κεφάλαιο είτε στο λογαριασμό επιχορηγήσεις παγίων επενδύσεων, και αφορούν στον κλάδο των υποδομών ή τον κλάδο διεθνών έργων μεταφέρονται στη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. ή στη ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. αντίστοιχα.

 

ι)γ) Με την επιφύλαξη του επόμενου εδαφίου, οποιοσδήποτε λογιστικός ή φορολογικός χειρισμός διενεργήθηκε από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και αφορά μεταβιβαζόμενο κλάδο και ενέχει μελλοντικά οφέλη ή βάρη, μεταφέρεται στην αντίστοιχη επωφελούμενη εταιρεία προς όφελος ή σε βάρος αυτής. Στα στοιχεία μεταβιβαζόμενου κλάδου περιλαμβάνονται και οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις που έχουν δημιουργηθεί από διαφορές μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης του καθαρού ενεργητικού (ενεργητικό μείον παθητικό) του κλάδου αυτού, εφόσον έχουν περιληφθεί στην απογραφή του κλάδου που συντάσσεται την ημέρα ολοκλήρωσης της μερικής διάσπασης και απόσχισης κατά περίπτωση.

 

ι)δ) Οι πράξεις που διενεργούνται μετά την ημερομηνία σύνταξης της λογιστικής κατάστασης μεταβιβαζόμενου κλάδου και μέχρι την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και αντίστοιχα της απόσχισης και αφορούν τον αντίστοιχο κλάδο θεωρούνται ότι διενεργούνται για λογαριασμό της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα της ανωτέρω μεταβατικής περιόδου περιλαμβάνεται στο λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Η επωφελούμενη εταιρία μεταφέρει στα βιβλία της με συγκεντρωτικές εγγραφές μόνο τα υπόλοιπα των λογαριασμών ισολογισμού του μεταβιβαζόμενου κλάδου, όπως αυτά προκύπτουν την ημερομηνία ολοκλήρωσης της μερικής διάσπασης και αντίστοιχα της απόσχισης. Μέχρι την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και αντίστοιχα της απόσχισης κλάδου, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου δεν υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση των μεταβιβαζόμενων κλάδων για φορολογικούς σκοπούς. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου υποχρεούται να υποβάλει το αρχείο βεβαιώσεων αποδοχών και αμοιβών και να τηρεί τις υποχρεώσεις των διατάξεων των άρθρων 59, 61, 62 και 64 του νόμου 4172/2013 (ΦΕΚ 167/Α/2013) μέχρι την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και οι επωφελούμενες εταιρίες από την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και αντίστοιχα της απόσχισης και εφεξής.

 

ι)ε) Αποθεματικά από την εισφορά του δικαιώματος χρήσης Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου της παραγράφου 21 του άρθρου 7 του νόμου [Ν] 2364/1995 (ΦΕΚ 252/Α/1995) ή κατ' εφαρμογή άλλων νόμων, μεταφέρονται μαζί με τα πάγια περιουσιακά στοιχεία στη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. ως στοιχεία του κλάδου υποδομών. Τα αποθεματικά αυτά δεν υπόκεινται σε φορολογία κατά τον χρόνο της μερικής διάσπασης, εφόσον απεικονιστούν σε ειδικούς λογαριασμούς της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. στη φορολογική τους βάση.

 

ι)στ) Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 47 του νόμου 4172/2013 (ΦΕΚ 167/Α/2013), όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2)α του άρθρου 99 του νόμου [Ν] 4446/2016 (ΦΕΚ 240/Α/2016), δεν εφαρμόζεται αν μειωθεί η λογιστική καθαρή θέση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου.

 

ι)ζ) Κατά την πραγματοποίηση της μερικής διάσπασης και αντίστοιχα της απόσχισης, οι ζημίες της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου δεν μεταφέρονται στις επωφελούμενες εταιρείες.

 

12. Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) πωλεί και μεταβιβάζει, σύμφωνα με το νόμο 3986/2011, μετοχές που αντιστοιχούν σε εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του συνόλου των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. που περιέρχονται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ως αποτέλεσμα της μερικής διάσπασης του παρόντος άρθρου, καθώς και μετοχές που αντιστοιχούν σε εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του συνόλου των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, εξαιρουμένων των μετοχών εκδόσεως ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. Ο χρόνος διάθεσης των μετοχών κάθε μίας από τις εταιρείες του προηγούμενου εδαφίου προσδιορίζεται από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου κατά την κρίση του.

 

13. Η διαδικασία διάθεσης των ανωτέρω μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. και ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. μπορεί να ξεκινήσει πριν από την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης και απόσχισης κατά περίπτωση εκ της υφιστάμενης Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης τελεί υπό τον όρο της προηγούμενης ολοκλήρωσης της μερικής διάσπασης και απόσχισης του παρόντος άρθρου, καθώς και της μεταβίβασης του έκτου εδαφίου της παραγράφου 9 του παρόντος.

 

14. Οι υποψήφιοι επενδυτές πρέπει να συμμορφώνονται με το οικείο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο, τόσο εθνικό όσο και ευρωπαϊκό. Από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας διάθεσης των ανωτέρω μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. και για χρονικό διάστημα 5 ετών, δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση των μετοχών σε τρίτους.

 

15. Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) μετά την παράδοση σε αυτό των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε., κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 9 του παρόντος, μεταβιβάζει άνευ ανταλλάγματος προς το Ελληνικό Δημόσιο ή φορέα που θα υποδείξει το Ελληνικό Δημόσιο, μετοχές που αντιστοιχούν σε εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του συνόλου των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. που περιέρχονται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ως αποτέλεσμα των εταιρικών μετασχηματισμών του παρόντος άρθρου. Σε περίπτωση που η μεταβίβαση των μετοχών γίνει στο Ελληνικό Δημόσιο, τα δικαιώματα από τις μετοχές που μεταβιβάζονται ασκούνται από κοινού από τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

16. Από την έναρξη λειτουργίας των επωφελούμενων εταιρειών και για απώτατο διάστημα μέχρι την εξηκοστή (60η) ημέρα πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε. ή της ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε., όποιο συμβεί πρώτο, και για τη διευκόλυνση της πλήρους ανάπτυξης των δικών τους υπηρεσιών, η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. μπορεί να υποστηρίζει τη λειτουργία των επωφελούμενων εταιρειών παρέχοντάς τους υπηρεσίες, έναντι εύλογου ανταλλάγματος που θα καλύπτει το πλήρες κόστος παροχής τους και θα εγκρίνεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Πέραν των ανωτέρω, η παροχή υπηρεσιών μεταξύ των επωφελούμενων και της ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. επιτρέπεται μόνο στο πλαίσιο των ισότιμων σχέσεων που θα έχουν οι επωφελούμενες ή/και η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. με όλους τους παραγωγούς και προμηθευτές της αγοράς ή τρίτους. Η παροχή των υπηρεσιών της παρούσας παραγράφου επιτρέπεται μόνο εφόσον:

 

(α) δεν περιορίζει, στρεβλώνει ή παρεμποδίζει τον ανταγωνισμό και

 

(β) οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των εν λόγω υπηρεσιών έχουν προηγουμένως εγκριθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.}

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.