Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 483/03

ΝΣΚ 483/2003


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 483/2003 (10-12-2003)

 

Αριθμός ερωτήματος: αριθμός πρωτοκόλλου 288/10-07-2003 Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων - Γενική Διεύθυνση Προγραμματισμού και Έργων.

 

Περίληψη ερωτήματος: Ποιοι οι ισχύοντες όροι δόμησης για κτίρια συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε περιοχές εκτός σχεδίων πόλεων και οικισμών.

 

Επί του άνω ερωτήματος το Τμήμα, αφού άκουσε τον Εισηγητή και μετά διαλογική συζήτηση, γνωμοδοτεί ως ακολούθως:

 

I. Ερμηνευόμενες διατάξεις

 

1. Με το από 24-05-1985 προεδρικό διάταγμα περί των όρων και περιορισμών δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων πόλεων και εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών, (ΦΕΚ 270/Δ/1985), που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος περί σχεδίων πόλεων και του νομοθετικού διατάγματος 8/1973 περί Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, ορίζονται οι όροι δόμησης των παραπάνω γηπέδων. Στο άρθρο 1 παράγραφος 1 καθορίσθηκαν γενικοί κανόνες δόμησης (αρτιότητα γηπέδων, μέγιστο ποσοστό συντελεστή κάλυψης και δόμησης, αποστάσεις κτιρίων κ.λ.π.) που εφαρμόζονται εφ' όσον στα επόμενα άρθρα δεν ορίζεται άλλως, για κάθε κατηγορία αυτών. Στο άρθρο 4 του προεδρικού διατάγματος αυτού πράγματι καθορίζονται εξαιρετικοί (ευνοϊκότεροι) όροι δόμησης, προκειμένου για βιομηχανικά (βιοτεχνικά) κτίρια.

 

2. Στο από 23-02-1987 προεδρικό διάταγμα, που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 15 παράγραφος 1 του νόμου 1561/1985 (ΦΕΚ 166/Δ/1985), καθορίζονται οι κατηγορίες χρήσεων γης στις περιοχές των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και στο άρθρο 1 κεφάλαιο Β, ορίζεται ότι σύμφωνα με την ειδική πολεοδομική λειτουργία τους διακρίνονται σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης (περίπτωση 16) βιοτεχνικές εγκαταστάσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης (περίπτωση 17)α) και επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης (αριθμός 17)β).

 

3. Στο άρθρο 1 του νόμου 1575/1985 Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του τεχνίτη αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων και όροι λειτουργίας των συνεργείων των οχημάτων αυτών (ΦΕΚ 207/Α/1985), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 2465/1997 Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 28/Α/1997), προβλέπονται τα ακόλουθα:

 

{Άρθρο 1

 

1. Για την εφαρμογή των διατάξεων των επόμενων άρθρων, συνεργείο συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων είναι κάθε επαγγελματικό εργαστήριο, που χρησιμοποιείται για την επισκευή και συντήρηση οχημάτων των κατηγοριών αυτών, κατά την έννοια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό μηχανημάτων.

 

2. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου και των κατ' εξουσιοδότησή του εκδιδομένων προεδρικών διαταγμάτων, όλα τα συνεργεία των ειδικοτήτων που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του παρόντος, θεωρούνται επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης, κατά την έννοια του άρθρου 1 κεφάλαιο Β', περίπτωση 17Β του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 166/Δ/1987) ανεξάρτητα από την εγκατεστημένη ισχύ τους και περιλαμβάνονται στην, κατά το άρθρο 5 της 69269/5387/1990 (ΦΕΚ 678/Β/1990) κοινής υπουργικής απόφασης (Γ κατηγορία έργων και δραστηριοτήτων.

 

Άρθρο 2

 

1. Για την επίβλεψη και εκτέλεση της συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος,

 

2. Οι άδειες της προηγούμενης παραγράφου εκδίδονται για τις εξής ειδικότητες: ...

 

Άρθρο 17: Από της ισχύος του παρόντος νόμου, καταργείται κάθε διάταξη νόμου, προεδρικού διατάγματος ή υπουργικής απόφασης που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος, ή ρυθμίζει με διάφορο τρόπο θέματα που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο.}

 

4. Στο νόμο 2516/1997 Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 159/Α/1997), προβλέπεται:

 

{Άρθρο 1 ...

 

Άρθρο 2

 

Κατά την έννοια του παρόντος νόμου, νοούνται ως ακολούθως:

 

α) Βιομηχανία ή βιοτεχνία: Η τεχνικοοικονομική μονάδα που με μηχανικά, χημικά ή άλλα μέσα διαφοροποιεί τη μορφή και την ιδιότητα πρώτων υλών ή προϊόντων, προκειμένου αυτά να καταστούν κατάλληλα για τη χρήση για την οποία προορίζονται.

 

β) Επαγγελματικά εργαστήρια: Οι τεχνοοικονομικές μονάδες του προηγουμένου εδαφίου, των οποίων η εγκατεστημένη κινητήρια ισχύς δεν υπερβαίνει τα 12 KW ή η θερμική τα 50 KW. Στα όρια αυτά δεν περιλαμβάνεται και η ισχύς η οποία δεν σχετίζεται αμέσως με την παραγωγική διαδικασία, καθώς και η ισχύς μηχανολογικής εγκατάστασης προορισμένης αποκλειστικά να προστατεύει το περιβάλλον από τη ασκούμενη δραστηριότητα ...

 

2. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος:

 

α ...

β ...

γ. Τα συνεργεία αυτοκινήτων.}

 

5. Στο άρθρο 3 του νόμου 1650/1986 Για την προστασία του περιβάλλοντος (ΦΕΚ 160/Α/1986), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 3010/2002 Εναρμόνιση του νόμου 1650/1986 με τις οδηγίες 1997/11/EE και 1996/61/EE, διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 91/Α/2002), προβλέπονται τα κάτωθι:

 

{Άρθρο 3: Κατηγορίες έργων και δραστηριοτήτων:

 

1. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, που εκδίδεται μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, τα δημόσια ή ιδιωτικά έργα και δραστηριότητες κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες, και κάθε κατηγορία μπορεί να κατατάσσεται σε υποκατηγορίες, καθώς και σε ομάδες κοινές για όλες τις κατηγορίες, ανάλογα με τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον ...

 

2. Η πρώτη (Α) κατηγορία περιλαμβάνει τα έργα και τις δραστηριότητες, που λόγω της φύσης, του μεγέθους ή της έκτασή τους είναι πιθανό να προκαλέσουν σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον ...

 

Η δεύτερη (Β) κατηγορία περιλαμβάνει έργα και δραστηριότητες τα οποία, χωρίς να προκαλούν σοβαρές επιπτώσεις, πρέπει να υποβάλλονται για την προστασία του περιβάλλοντος σε γενικές προδιαγραφές, όρους και περιορισμούς που προβλέπονται από κανονιστικές διατάξεις.

 

Η Τρίτη (Γ) κατηγορία περιλαμβάνει έργα και δραστηριότητες που προκαλούν μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον ...

 

Άρθρο 4: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων

 

Παράγραφος 1)α. Για την πραγματοποίηση νέων έργων ή δραστηριοτήτων ή τη μεταστέγαση υφισταμένων, τα οποία έχουν καταταγεί στις κατηγορίες που προβλέπονται στο προηγούμενο άρθρο, απαιτείται η έγκριση όρων για την προστασία του περιβάλλοντος ...}

 

6. Κατ' εξουσιοδότηση του άνω άρθρου 3 παράγραφος 1 του νόμου 1650/1986, ως ανωτέρω αντικαταστάθηκε, εκδόθηκε η 15393/2332/2002 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομίας - Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΦΕΚ 1022/Β/2002) Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 3 του νόμου 1650/1986, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 3010/2002 Εναρμόνιση του νόμου 1650/1986 με τις οδηγίες 1997/11/EE και 1996/61/EE κ.α. (ΦΕΚ 91/Α/2002), όπου προβλέπονται ...

 

Άρθρο 2: Η απόφαση αυτή εφαρμόζεται σε όλα τα έργα και δραστηριότητες της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) κατηγορίας του άρθρου 3 του νόμου 1650/1986 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 3010/2002 τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα, εκτός από εκείνες που εξυπηρετούν σκοπούς εθνικής άμυνας.

 

Άρθρο 3 παράγραφος 1

 

Τα έργα και οι δραστηριότητες που παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά ως προς την εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, κατατάσσονται σε 10 ομάδες κοινές με τις κατηγορίες Α και Β του άρθρου 3 του νόμου 1650/1986, όπως αντικαταστάθηκε. Οι ομάδες αυτές είναι ως ακολούθως:

 

1 ...

 

9. Βιομηχανικές εγκαταστάσεις και εργασίες διαρρύθμισης Βιομηχανικών Ζωνών ...

 

Άρθρο 4

 

Τα έργα και οι δραστηριότητες της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) κατηγορίας του άρθρου 3 του νόμου 1650/1986, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 3010/2002, υποδιαιρούνται στις κατηγορίες 1 και 2 για την πρώτη (Α) κατηγορία και στις περιπτώσεις 3 και 4 για την δεύτερη (Β) κατηγορία, σύμφωνα με τα κριτήρια που περιγράφονται στο εδάφιο 1 της παραγράφου 1 του ίδιου ως άνω άρθρου. Τα ως άνω έργα και δραστηριότητες αναφέρονται στους πίνακες 1 έως 10 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 5, ανάλογα με την ομάδα στην οποία υπάγεται καθένα απ' αυτά.

 

Άρθρο 5

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας τα παραρτήματα Ι και II, που ακολουθούν.

 

Ειδικότερα:

 

1. Ως προς το Παράρτημα I:

 

Καθένας από τους 10 Πίνακες του Παραρτήματος I αναφέρεται σε μία ομάδα έργων και δραστηριοτήτων σύμφωνα με το άρθρο 3 και περιλαμβάνει τα έργα και τις δραστηριότητες που εντάσσονται στην ομάδα, καθώς και την αντίστοιχη κατάταξή της σε κατηγορία και υποκατηγορία σύμφωνα με το άρθρο 4

 

Παράρτημα I

 

Ομάδα 9η Βιομηχανικές εγκαταστάσεις:

 

α/α έργου ή δραστηριότητας 267, με κωδικό 502.0: Συνεργεία αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

 

Κατηγορία Δεύτερη - υποκατηγορία 3 εφ' όσον η συνολική επιφάνεια του συνεργείου είναι άνω των 1.000 m2 και υποκατηγορία 4 εφ' όσον η επιφάνεια είναι κάτω των 1.000 m2.

 

Άρθρο 6, παράγραφος 1: Με την επιφύλαξη του άρθρου 6 του νόμου 3010/2002, από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 4 και 5 της κοινής υπουργικής απόφασης υπ' αριθμόν 69269/5387/1990 Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες κ.λ.π. (ΦΕΚ 678/Β/1990) καθώς και άλλη διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις της παρούσας απόφασης, ή ανάγεται σε θέματα που ρυθμίζονται από αυτήν ...}

 

7. Στο προεδρικό διάταγμα 84/1984 Ίδρυση κ.λ.π. βιομηχανιών - βιοτεχνιών και αποθηκών μέσα στα όρια του ηπειρωτικού τμήματος του νομού Αττικής και των νησιών Σαλαμίνος και Αίγινας (ΦΕΚ 33/Α/1984), που είχε εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του νόμου [Ν] 858/1979 (που έχει ήδη καταργηθεί με το άρθρο 16 του νόμου 2965/2001), προβλεπόταν:

 

{Άρθρο 1: Ορισμοί

 

1...

 

6: Επαγγελματικό εργαστήριο για την εφαρμογή αυτού του διατάγματος, είναι η μεταποιητική επιχείρηση που έχει κινητήρια δύναμη του μηχανολογικού εξοπλισμού της μέχρι 15 ΗΡ και 50 KW.

 

Άρθρο 2 παράγραφος 1: Απαγορεύεται η ίδρυση και εγκατάσταση οποιασδήποτε βιομηχανίας, βιοτεχνίας ... εκτός από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στις επόμενες παραγράφους του άρθρου αυτού.

 

Παράγραφος 2: Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η ίδρυση και εγκατάσταση ... των μονάδων που κατονομάζονται ρητά στον παρακάτω πίνακα

 

Πίνακας

 

Νέων βιομηχανιών - βιοτεχνιών που επιτρέπεται να ιδρυθούν και να εγκατασταθούν στο ηπειρωτικό τμήμα του Νομού Αττικής και στα νησιά Σαλαμίνα και Αίγινα (Στον πίνακα που ακολουθεί αναφέρεται ρητά ότι επιτρέπεται εγκατάσταση εκτός περιοχών Γενικής Κατοικίας των συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων (πλην φανοποιείων - βαφείων αυτοκινήτων) εφ' όσον η κινητήρια ισχύς είναι μέχρι 15 ΗΡ και 50 KW).

 

ΙΙ. Από το συνδυασμό των ανωτέρω, προκύπτουν τα ακόλουθα:

 

1. Στην εκτός σχεδίου δόμηση, το άρθρο 4 του από 24-05-1985 προεδρικού διατάγματος, εφαρμόζεται μόνον κατά την ανέγερση βιομηχανικών - βιοτεχνικών κτιρίων. Συνεπώς, είναι κρίσιμος ο χαρακτηρισμός μίας δραστηριότητας ως βιομηχανικής - βιοτεχνικής, για την έκδοση της σχετικής οικοδομικής άδεια του κτιρίου της.

 

2. Στο άρθρο 2 περιπτώσεις α, β του νόμου 2516/1997 δίδεται ο χαρακτηρισμός μίας τεχνικοοικονομικής μονάδας ως βιομηχανικής - βιοτεχνικής, η οποία θεωρείται επαγγελματικό εργαστήριο, εφ' όσον η εγκατεστημένη κινητήρια ισχύς της δεν υπερβαίνει ορισμένα χαμηλά όρια (12 kW ή θερμική τα 50 kW). Δηλαδή η ίδια δραστηριότητα χαρακτηρίζεται είτε βιομηχανία - βιοτεχνία είτε επαγγελματικό εργαστήριο, ανάλογα με την κινητήρια ισχύ του μηχανολογικού εξοπλισμού της. Στο νόμο αυτό δεν υπάγονται τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων (άρθρο 3 παράγραφος 2), διότι κατά το άρθρο 1 παράγραφος 2 του νόμου 1575/1985, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 2465/1997, αυτά είχαν χαρακτηρισθεί επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης, ανεξάρτητα από την εγκατεστημένη ισχύ τους. Μετά το νόμο 3010/2002, που βελτίωσε σημαντικά το πλαίσιο περιβαλλοντικής προστασίας του νόμου 1650/1986, εκδόθηκε η 15393/2332/2002 κοινή υπουργική απόφαση, με την οποία σκοπείται (άρθρο 1 αυτής):

 

{η εφαρμογή του άρθρου 3 του νόμου 1650/1986, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του νόμου 3010/2002 και συγχρόνως η συμμόρφωση με τις διατάξεις του άρθρου 1 της οδηγίας 1996/61 του Συμβουλίου της 24-09-1996 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο ρύπανσης και του άρθρου 1 (παράγραφος 6 της οδηγίας 1997/11/ΕΚ του Συμβουλίου της 03-03-1997 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων περί τροποποιήσεως της οδηγίας 1985/337/ΕΟΚ για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων δημόσιων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον που έχουν δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (EEL 257/26/1996) και (EEL 73/5/1897) αντίστοιχα ώστε στο πλαίσιο της ισόρροπης ανάπτυξης του Εθνικού χώρου να καθίσταται περισσότερο ευχερής και αποτελεσματική η πρόληψη και η αποτροπή της ρύπανσης και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος με την ορθολογικότερη κατάταξη των έργων και δραστηριοτήτων, ως προς τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.}

 

Η υπουργική αυτή απόφαση, που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του, ερειδομένου επί του άρθρου 24 του Συντάγματος άρθρου 3 του νόμου 1650/1986 και σε συμμόρφωση προς Κοινοτικές Οδηγίες, κατέταξε πλέον τα συνεργεία επισκευής- οχημάτων στην κατηγορία της Βιομηχανίας - Βιοτεχνίας, καταργώντας τα άρθρα 4 και 5 της κοινής υπουργικής απόφασης υπ' αριθμόν 69269/5387/1990 και κάθε προηγούμενη διάταξη νόμου, που ρύθμιζε διαφορετικά το ίδιο ζήτημα (άρθρο 6 αυτής). Κατά την αληθή όμως βούληση του νομοθέτη, ο χαρακτηρισμός αυτός δεν προσήκει στη συνεργεία που έχουν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά του άρθρου 2 περίπτωση β του νόμου 2516/1997 (έστω και αν ο νόμος αυτός δεν εφαρμόζεται στα συνεργεία) τα οποία κατατάσσονται στα επαγγελματικά εργαστήρια, κατ' ανάλογή εφαρμογή της διάταξης αυτής, ελλείψει άλλου ειδικού κριτηρίου.

 

3. Η ανωτέρω λογική εξήγηση συνάγεται τόσο από το ότι δεν νοείται διαφοροποίηση μεταχείρισης μεταξύ συνεργείων επισκευής οχημάτων και λοιπών βιομηχανιών - βιοτεχνιών που υπάγονται στο νόμο 2516/1997, όσο και από την συμπεριφορά της Διοίκησης, η οποία, υπό την ισχύ του προεδρικού διατάγματος 84/1984, θεωρούσε μεν τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, ως βιομηχανική - βιοτεχνική δραστηριότητα και εφάρμοζε το άρθρο 4 του από 24-05-1985 προεδρικού διατάγματος, κατά την χορήγηση οικοδομικών αδειών, για συνεργεία εκτός σχεδίων πόλεων, παράλληλα, όμως επέτρεπε την ίδρυση και εγκατάσταση των συνεργείων (πλην βαφείων και φανοποιών) με κινητήρια δύναμη του μηχανολογικού εξοπλισμού τους μέχρι 15 hp και 50 kW (τα οποία χαρακτήριζε επαγγελματικά εργαστήρια) στο ηπειρωτικό τμήμα του Νομού Αττικής και στις νήσους Αίγινα και Σαλαμίνα.

 

Με την διάκριση αυτή άλλωστε, αφ' ενός μεν παρέχονται κίνητρα με τους αυξημένους όρους δόμησης, για την εγκατάσταση των μεγάλων συνεργείων, με πολλές ειδικότητες, που χρειάζονται μεγάλους χώρους, σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεων και εκτός οικισμών και την απομάκρυνσή τους από κατοικημένες περιοχές, για αποτελεσματικότερη προστασία του περιβάλλοντος, που συμπορεύεται με το άρθρο 24 του Συντάγματος και τις Κοινοτικές Οδηγίες, αφ' ετέρου δε διευκολύνεται η εγκατάσταση μικρών συνεργείων εντός σχεδίων πόλεων και οικισμών ( όπου βεβαίως επιτρέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις και συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις), για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των αστικών κέντρων.

 

III. Κατόπιν των ανωτέρω, το Τμήμα ομόφωνα γνωμοδοτεί ότι τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, εφ' όσον η εγκατεστημένη κινητήρια ισχύς τους υπερβαίνει τα 12 kW ή η θερμική τα 50 kW κατά την έννοια του άρθρου 2 του νόμου 2516/1997, ανήκουν στην βιομηχανία - βιοτεχνία και κατά τη χορήγηση οικοδομικής άδειας ανέγερσης των κτιρίων τους, σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεων και εκτός οικισμών (όπου η εγκατάστασή τους δεν απαγορεύεται από διατάξεις Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, Ζωνών Οικιστικών Ελέγχου κ.λ.π.), εφαρμόζετε το άρθρο 4 του από 24-05-1985 προεδρικού διατάγματος.

 

Ο Εισηγητής

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.