Απόφαση daefk-4523-a325/16

Απόφαση ΔΑΕΦΚ/4523/Α325/2016: Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015 α) στις Τοπικές Κοινότητες Ασπροχώματος και Λαίικων, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, β) στην περιοχή Μπουρνιάς, της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, γ) στην Δημοτική Κοινότητα Σκάλας και στην Τοπική Κοινότητα Λεήμονα, της Δημοτικής Ενότητας Σκάλας, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, και δ) στις Τοπικές Κοινότητες Έλους και Αστερίου, της Δημοτικής Ενότητας Έλους, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΑΕΦΚ/4523/Α325/2016: Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015 α) στις Τοπικές Κοινότητες Ασπροχώματος και Λαίικων, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, β) στην περιοχή Μπουρνιάς, της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, γ) στην Δημοτική Κοινότητα Σκάλας και στην Τοπική Κοινότητα Λεήμονα, της Δημοτικής Ενότητας Σκάλας, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, και δ) στις Τοπικές Κοινότητες Έλους και Αστερίου, της Δημοτικής Ενότητας Έλους, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, (ΦΕΚ 673/Β/2016), 11-03-2016.

 

Οι Υπουργοί Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης - Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού - Οικονομικών - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις της από 28-07-1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος κ.λ.π. και ρυθμίσεως ετέρων συναφών θεμάτων που κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το νόμο 867/1979 (ΦΕΚ 24/Α/1979).

 

2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 της από 26-03-1981 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981 που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του νόμου 1190/1981 (ΦΕΚ 203/Α/1981) καθώς και τις διατάξεις του άρθρου πέμπτου του νόμου 1190/1981 (ΦΕΚ 203/Α/1981) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο 1, παράγραφοι 42 και 43 του νόμου 2412/1996 Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργικό Συμβούλιο σε άλλα Κυβερνητικά όργανα και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 123/Α/1996).

 

3. Τις διατάξεις του νόμου [Ν] 128/1975 (ΦΕΚ 178/Α/1975) περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών αναφερομένων εις την λειτουργία του χρηματοδοτικού συστήματος, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

4. Τις διατάξεις του άρθρου 3, παράγραφος 3, τελευταίο εδάφιο του νόμου [Ν] 1266/1982 (ΦΕΚ 81/Α/1982) Περί οργάνων ασκήσεως της νομισματικής, πιστωτικής και συναλλαγματικής πολιτικής και άλλες διατάξεις όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 25, παράγραφος 6 του νόμου 1418/1984 (ΦΕΚ 23/Α/1984) Περί Δημοσίων Έργων και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων.

 

5. Τις διατάξεις του άρθρου 22 του νόμου 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α/1995) Περί Δημοσίου Λογιστικού ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις καθώς και αυτές των άρθρων 20 και 77 του νόμου [Ν] 4270/2014 Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας - δημόσιο λογιστικό (ΦΕΚ 143/Α/2014).

 

6. Τις διατάξεις του άρθρου 10 του νόμου 2576/1998 (ΦΕΚ 25/Α/1998) Βελτίωση των διαδικασιών για την ανάθεση της κατασκευής των δημοσίων έργων και άλλες διατάξεις όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 84 του νόμου 4313/2014 (ΦΕΚ 261/Α/2014).

 

7. Το νόμο 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/2010) Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο Πρόγραμμα Διαύγεια και άλλες διατάξεις.

 

8. Τις διατάξεις του άρθρου 129 του νόμου 4199/2013 (ΦΕΚ 216/Α/2013) Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις.

 

9. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του προεδρικού διατάγματος 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005).

 

10. Τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 113/2010 Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες (ΦΕΚ 194/Α/2010).

 

11. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

12. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 111/2014 (ΦΕΚ 178/Α/2014) Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών.

 

13. Το άρθρο 1 του προεδρικού διατάγματος 24/2015 (ΦΕΚ 20/Α/2015) που αφορά στη σύσταση του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

14. Το άρθρα 2 και 3 του προεδρικού διατάγματος 70/2015 (ΦΕΚ 114/Α/2015) που αφορούν στη μετονομασία του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και στην ανασύσταση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αντίστοιχα.

 

15. Το προεδρικό διάταγμα 73/2015 (ΦΕΚ 116/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

16. Την υπ' αριθμόν 105755/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξανδρο Χαρίτση (ΦΕΚ 2222/Β/2015).

 

17. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 20669/2015 (ΦΕΚ 204/ΥΟΔΔ/2015) απόφαση διορισμού του Γενικού Γραμματέα Υποδομών του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

 

18. Τη με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 33497/456/2015 (ΦΕΚ 1008/Β/2015) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με θέμα Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού στους: Γενική Γραμματέα επί θεμάτων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 1)β του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 109/2014, Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και στους Προϊστάμενους Γενικών Διευθύνσεων, Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Προϊσταμένους Τμημάτων του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 109/2014, όπως ισχύει η οποία εξακολουθεί να ισχύει μέχρι την ανάκλησή της από το αρμόδιο όργανο (παράγραφος 4 του άρθρου 29 του νόμου 1558/1985 (ΦΕΚ 137/Α/1985).

 

19. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου Δ16Α/04/773/1990 (ΦΕΚ 746/Β/1990) κοινή απόφαση του Υπουργού Προεδρίας και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί εξαιρέσεως διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

20. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 50148/542/1992 (ΦΕΚ 420/Β/1992) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου Περιστολή δαπανών Δημοσίου Τομέα.

 

21. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου οίκοθεν 6772/Β9Β/2011 (ΦΕΚ 3201/Β/2011) απόφαση Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Τιμολόγιο υπολογισμού της δαπάνης των εργασιών επισκευής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα, κατολίσθηση) και της αντίστοιχης Στεγαστικής Συνδρομής.

 

22. Τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ' αριθμόν 651/2014 της Επιτροπής της 17-06-2014 (OJL 187, 26-06-2014, p. 1-78) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά και κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης (και ιδίως το άρθρο 50).

 

23. Τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ' αριθμόν 702/2014 της Επιτροπής της 25-06-2014 (OJL 193, 01-07-2014, p. 1-75) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και ιδίως το άρθρο 30).

 

24. Τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ' αριθμόν 1388/2014 της Επιτροπής της 16-12-2014 (L 369, 24-12-2014, p. 37-63) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και ιδίως το άρθρο 44).

 

25. Τον ορισμό της επιχείρησης σύμφωνα με το άρθρο 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 651/2014, το άρθρο 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 702/2014 και το άρθρο 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 1388/2014.

 

26. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 16498/1586/2014 διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου για την έναρξη λειτουργίας του Τομέα Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων νομού Μεσσηνίας με έδρα την Καλαμάτα.

 

27. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 119305/44851/2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με το συμβάν του θέματος στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας.

 

28. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 120259/45185/2015 έγγραφο της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με το συμβάν του θέματος στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας.

 

29. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 121620/45715/2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με το συμβάν του θέματος στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας.

 

30. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 119222/44821/2015 έγγραφο της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με το συμβάν του θέματος στην Περιφερειακή Ενότητα. Λακωνίας.

 

31. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 131782/49190/2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με το συμβάν του θέματος στην Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας.

 

32. Τις αυτοψίες που διενήργησαν οι μηχανικοί της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών στα πληγέντα κτίρια του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015.

 

33. Τις έκτακτες στεγαστικές και λοιπές ανάγκες, που έχουν δημιουργηθεί στους κατοίκους του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και του Δήμου Ευρώτα της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015.

 

34. Το γεγονός ότι ο ανεμοστρόβιλος στις 21-09-2015 που εκδηλώθηκε σε περιοχές του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και του Δήμου Ευρώτα της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, ορίζεται ως φυσική καταστροφή.

 

35. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες:

 

Α) Σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της ΣΑΕ 069, δαπάνη ύψους € 985.000 περίπου για την παροχή Δωρεάν Κρατικής Αρωγής και των εξόδων κίνησης των μηχανικών που θα διενεργήσουν αυτοψίες.

 

Β) Σε βάρος του λογαριασμού του νόμου [Ν] 128/1975 (ΦΕΚ 178/Α/1975), δαπάνη ύψους € 313.000 περίπου για την κάλυψη των τόκων των χορηγούμενων δανείων.

 

και επειδή,

 

από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015 προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές σε πολλά κτίρια σε περιοχές του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και του Δήμου Ευρώτα της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, αποφασίζουμε:

 

1. Οριοθέτηση περιοχών που έχουν πληγεί από ανεμοστρόβιλο

 

1.1 Εφαρμόζουμε αναλόγως τις διατάξεις της από 28-07-1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος κ.λ.π., η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τους νόμους 867/1979 (ΦΕΚ 24/Α/1979), 1048/1980 (ΦΕΚ 101/Α/1980), 1133/1981 (ΦΕΚ 54/Α/1981) και 1190/1981 (ΦΕΚ 203/Α/1981), όπως ορίζεται στο άρθρο 10 του νόμου 2576/1998 (ΦΕΚ 25/Α/1998) το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του νόμου 4313/2014 (ΦΕΚ 261/Α/2014) καθώς και τις σχετικές κανονιστικές πράξεις που ισχύουν σήμερα, για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στα κτίρια, από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015, ο οποίος ορίζεται ως φυσική καταστροφή, τα οποία βρίσκονται εντός α) των Τοπικών Κοινοτήτων Ασπροχώματος και Λαίικων, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, β) της περιοχής Μπουρνιάς, της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας, του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, γ) της Δημοτικής Κοινότητας Σκάλας και της τοπικής κοινότητας Λεήμονα, της Δημοτικής Ενότητας Σκάλας, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και δ) των Τοπικών Κοινοτήτων Έλους και Αστερίου, της Δημοτικής Ενότητας Έλους, του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

 

1.2 Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε κτίρια από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015, που έπληξε τις προαναφερόμενες περιοχές του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναλαμβάνει ο Τομέα Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων νομού Μεσσηνίας, ο οποίος εφεξής στην παρούσα απόφαση θα αποκαλείται αρμόδια Υπηρεσία.

 

1.3 Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε κτίρια από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015, που έπληξε τις προαναφερόμενες περιοχές του Δήμου Ευρώτα, της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αναλαμβάνει η ΔΑΕΦΚ η οποία εφεξής στην παρούσα απόφαση θα αποκαλείται αρμόδια Υπηρεσία.

 

2. Προθεσμίες

 

Οι ιδιοκτήτες (ή όλοι οι συνιδιοκτήτες) των κτιρίων που έχουν πληγεί από τον ανεμοστρόβιλο στις 21-09-2015 προκειμένου να τους χορηγηθεί Στεγαστική Συνδρομή για την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί σε αυτά, πρέπει να υποβάλουν στην αρμόδια Υπηρεσία αρχική αίτηση:

 

α) για τη διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίριο, εφόσον επιθυμούν τον έλεγχό του και την έκδοση έκθεσης χαρακτηρισμού του, εντός προθεσμίας 3 μηνών από τη δημοσίευση σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως της παρούσας απόφασης.

 

Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από τίτλους ιδιοκτησίας, οδοιπορικό σκαρίφημα και φωτογραφίες του πληγέντος κτιρίου.

 

ή

 

β) για απ' ευθείας έκδοση Άδειας Επισκευής και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής, εντός προθεσμίας 1 έτους από τη δημοσίευση σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως της παρούσας Απόφασης. Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από πλήρη φάκελο μελέτης επισκευής.

 

3. Στεγαστική Συνδρομή - όροι και προϋποθέσεις

 

3.1 Στις περιοχές που οριοθετούνται με την παρούσα απόφαση χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία Στεγαστική Συνδρομή για την επισκευή ή την ανακατασκευή των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από το συμβάν του θέματος.

 

3.2 Δικαιούχοι στεγαστικής συνδρομής είναι οι ιδιοκτήτες κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες και χρήζουν επισκευής ή ανακατασκευής, όπως αναλυτικότερα περιγράφεται στα επόμενα. Σε περιπτώσεις συνιδιοκτησίας, κάθε ιδιοκτήτης είναι δικαιούχος κατά το ποσοστό της ιδιοκτησίας του επί του οικοπέδου.

 

3.3 H Στεγαστική Συνδρομή συνίσταται από 60% Δωρεάν Κρατική Αρωγή που χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία και από 40% Άτοκο Δάνειο για τους δικαιούχους δανειολήπτες που χορηγείται από τα Πιστωτικά Ιδρύματα.

 

3.4 Σε περίπτωση που στον ίδιο ιδιοκτήτη ανήκαν την ημέρα του ανεμοστρόβιλου περισσότερες της μίας ιδιοκτησίες, λειτουργικά ανεξάρτητες ως προς τη χρήση (είτε αυτές αποτελούν διηρημένες ιδιοκτησίες είτε όχι), Δωρεάν Κρατική Αρωγή δικαιούται μόνο για μία από αυτές, την οποία επιλέγει ο ίδιος με Υπεύθυνη Δήλωσή του. Για τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες χορηγείται το σύνολο της στεγαστικής συνδρομής εξολοκλήρου υπό μορφή άτοκου δανείου.

 

Κατ' εξαίρεση, Δωρεάν Κρατική Αρωγή για επισκευή δικαιούται ο ιδιοκτήτης για περισσότερες της μίας ιδιοκτησίες εφόσον για όλες δικαιούται Στεγαστική Συνδρομή για επισκευή. Το σύνολο της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής αθροιστικά για όλες τις ιδιοκτησίες, δεν μπορεί να υπερβαίνει το μέγιστο ποσό της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής που προκύπτει βάσει του ανώτατου ορίου Στεγαστικής Συνδρομής για μια λειτουργικά ανεξάρτητη ιδιοκτησία με βλάβες μόνο σε μη φέροντα στοιχεία (παράγραφος 6.1 της παρούσας Απόφασης). Σε περίπτωση που το σύνολο της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής αθροιστικά για όλες τις ιδιοκτησίες υπερβαίνει το προαναφερόμενο ποσό, το επιπλέον ποσό της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής θα χορηγείται υπό μορφή άτοκου δανείου.

 

3.5 Για κατοικίες, αποθήκες οποιασδήποτε χρήσης, στάβλους, αγροτικά κτίρια καθώς και αγροικίες εποχιακής χρήσης, χορηγείται στεγαστική συνδρομή με ανώτατο όριο επιφάνειας τα 150 m2 ανά λειτουργικά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.

 

3.6 Για ανεξάρτητους βοηθητικούς χώρους κατοικίας που συμπληρώνουν τη λειτουργικότητά της (χώροι υγιεινής, μαγειρεία) χορηγείται στεγαστική συνδρομή για επιφάνεια μέχρι 6 m2 και με ανώτατο όριο συνολικής επιφάνειας κατοικίας και βοηθητικού χώρου τα 150 m2.

 

3.7 Για κτίρια με περισσότερες ανεξάρτητες ιδιοκτησίες (που καθορίζονται είτε με σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, είτε από την αυτόνομη λειτουργικότητά τους) ο κάθε ιδιοκτήτης δικαιούται επιπλέον Στεγαστική Συνδρομή ανάλογη με το ποσοστό ιδιοκτησίας του, επί των κλειστών κοινοχρήστων χώρων και της pilotis και μέχρι εμβαδού 30 m2 συνολικά.

 

3.8 Για κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), χορηγείται Στεγαστική Συνδρομή μέχρι εμβαδού 15 m2

 

3.9 Για Ιερούς Ναούς, χορηγείται στεγαστική συνδρομή επί του συνόλου της επιφάνειας του κτιρίου.

 

3.10 Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κτηνοτροφικές μονάδες και αγροτικές αποθήκες καθώς και κτίρια κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα ή σε Σωματεία, η επιφάνεια (εάν είναι πάνω από 150 m2) θα διαιρείται σε τμήματα των 150 m2 Το προκύπτον τελικώς, μετά την ως άνω διαίρεση, υπόλοιπο τμήματος, αν έχει επιφάνεια μέχρι και 50 m2 θα αμελείται, ενώ αν είναι πάνω από 50 m2, τότε θα χορηγείται στεγαστική συνδρομή ανάλογα με το εμβαδόν του.

 

Κάθε τμήμα με επιφάνεια 150 m2 αντιμετωπίζεται ως ιδιοκτησία λειτουργικά ανεξάρτητη. Ως εκ τούτου για το πρώτο τμήμα η στεγαστική συνδρομή θα αποτελείται κατά 60% από δωρεάν κρατική αρωγή και κατά 40% από άτοκο δάνειο, ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα μόνο από άτοκο δάνειο.

 

3.11 Για κτίρια, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα σύμφωνα με το ΦΕΚ δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού ή είχε αρχίσει η διαδικασία χαρακτηρισμού τους πριν την ημέρα του ανεμοστρόβιλου, χορηγείται στεγαστική συνδρομή ως ακολούθως:

 

α) Για κτίρια, που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα μόνο η όψη, χορηγείται στεγαστική συνδρομή με ανώτατο όριο επιφάνειας τα 150 m2 ανά λειτουργικά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.

 

β) Για κτίρια, που είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα στο σύνολό τους, χορηγείται στεγαστική συνδρομή επί του συνόλου της επιφάνειας του πληγέντος κτιρίου.

 

3.12 Στις περιπτώσεις που δε χορηγείται στον δικαιούχο δάνειο από Πιστωτικό Ίδρυμα ή ο ίδιος δεν επιθυμεί τη λήψη του, δύναται να λάβει μόνο τη Δωρεάν Κρατική Αρωγή από την αρμόδια Υπηρεσία.

 

3.13 Δε χορηγείται Στεγαστική Συνδρομή στις ακόλουθες περιπτώσεις:

 

α) σε κτίρια που κατά την ημέρα του ανεμοστρόβιλου ήταν εγκαταλειμμένα κατά την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας.

 

Εγκαταλειμμένο κτίριο, είναι το κτίριο το οποίο παρουσιάζει εμφανή στοιχεία εγκατάλειψης όπως π.χ. έλλειψη εξωτερικών κουφωμάτων, βλάβες στα δομικά στοιχεία (στέγη, πατώματα κ.λ.π.), που εμφανώς προϋπήρχαν του ανεμοστρόβιλου και οφείλονται σε απόλυτη εγκατάλειψη.

 

Προκειμένου να γίνει άρση του χαρακτηρισμού του εγκαταλειμμένου πρέπει το κτίριο να ήταν στοιχειωδώς κατοικήσιμο πριν το συμβάν και ο ιδιοκτήτης να προσκομίσει στοιχεία που ενισχύουν την άρση του εγκαταλειμμένου όπως δηλώσεις (Ε1), (Ε2), (Ε9), Βεβαιώσεις Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω.), των τελευταίων 3 προηγούμενων ετών από τον ανεμοστρόβιλο.

 

β) σε κτίρια πρόχειρης κατασκευής (π.χ. κτίρια από φύλλα λαμαρίνας, φύλλα μοριοσανίδας, κ.λ.π.).

 

3.14 Στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις ισχύουν επιπλέον τα ακόλουθα:

 

α) Η στεγαστική συνδρομή και τυχόν άλλες πληρωμές που λαμβάνονται για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στο πλαίσιο ασφαλιστηρίων συμβολαίων, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 100% του κόστους αποκατάστασης της ζημίας, όπως αυτό αποδεικνύεται από τα σχετικά τιμολόγια προμήθειας υλικών και παροχής υπηρεσιών, ή το αναγραφόμενο στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας τίμημα στην περίπτωση αγοράς κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση περικόπτεται αναλόγως η στεγαστική συνδρομή και επιστρέφεται από τον δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει ήδη καταβληθεί.

 

β) Βάσει της παρούσας, χορηγείται στεγαστική συνδρομή στους ιδιοκτήτες ακινήτων για την αποκατάσταση των ζημιών, εφόσον δεν έχει εγκριθεί η λήψη αποζημίωσης από άλλον δημόσιο φορέα για τις ίδιες ζημιές.

 

γ) Η Έγκριση στεγαστική συνδρομή Ανακατασκευής ή Αποπεράτωσης ή Αυτοστέγασης καθώς και η Άδεια Επισκευής του πληγέντος κτιρίου, πρέπει να χορηγείται εντός 4 ετών από την εκδήλωση του γεγονότος.

 

Εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος, πρέπει να συνάπτεται η δανειστική σύμβαση με τα Πιστωτικά ιδρύματα για τη χορήγηση δανείου.

 

Στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή γεωργική παραγωγή ή σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, το σύνολο της στεγαστικής συνδρομής καταβάλλεται εντός 4 ετών από την εκδήλωση του γεγονότος.

 

δ) Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα που αφορούν τη χορήγηση της στεγαστικής συνδρομής διατηρούνται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 10 ετών από την καταβολή της τελευταίας δόσης της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής ή του άτοκου δανείου Η υποχρέωση αυτή αφορά και στα πιστωτικά ιδρύματα που χορηγούν τα σχετικά δάνεια.

 

Ως επιχείρηση, νοείται κάθε οντότητα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ειδικότερα αυταπασχολούμενα άτομα και οικογενειακές επιχειρήσεις που ασκούν βιοτεχνική ή άλλη δραστηριότητα, καθώς και προσωπικές εταιρείες ή ενώσεις προσώπων που ασκούν τακτικά μια οικονομική δραστηριότητα.

 

4. Ανακατασκευή Κτιρίων

 

4.1 Δικαιούχοι στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή κτιρίων είναι οι ιδιοκτήτες των κτιρίων που χαρακτηρίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία ως:

 

α) Επικινδύνως ετοιμόρροπα

 

β) Ολοσχερώς κατεστραμμένα - Κατεδαφιστέα

 

γ) Δομημένα από Ευτελή Υλικά (Ε.Υ.) (ωμοπλίνθους ή μη διαμορφωμένους λίθους μικρής διατομής με συνδετικό υλικό αργιλώδες) τα οποία δεν έχουν χαρακτηρισθεί επικινδύνως ετοιμόρροπα αλλά οι ζημιές που προκλήθηκαν από τον ανεμοστρόβιλο δεν επιδέχονται, σύμφωνα με την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας, ουσιαστική αποκατάσταση, δηλαδή επισκευή που να εξασφαλίζει την αναγκαία αντισεισμική αντοχή τους.

 

δ) Κτίρια που υπέστησαν ολοσχερή κατάρρευση από τον ανεμοστρόβιλο ή κατεδαφίστηκαν αμέσως μετά από αυτόν, με εντολή Δημόσιας ή Δημοτικής Αρχής για λόγους δημόσιας ασφάλειας, χωρίς να έχουν εκδοθεί, από την αρμόδια Υπηρεσία, Εκθέσεις Αυτοψίας Ολοσχερούς Καταστροφής Κτιρίων από Ανεμοστρόβιλο, εφόσον:

 

i. Ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει εμπρόθεσμα (κατά την παράγραφο 2 της παρούσας απόφασης) αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για το συγκεκριμένο κτίριο.

 

ii. Υπάρχουν παραστατικά στοιχεία διαπίστωσης της ύπαρξης του κτιρίου (π.χ. φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες), διαπίστωσης του εμβαδού και της χρήσης του (π.χ. οικοδομική άδεια, συμβόλαια, αποδείξεις οργανισμών κοινής ωφέλειας, Ε9).

 

iii. Υπάρχουν στοιχεία ότι το κτίριο δεν ήταν εγκαταλελειμμένο (π.χ. αποδείξεις οργανισμών κοινής ωφέλειας ή Δημοτικών ή Κοινοτικών Τελών, Ε1, Ε2, κ.λ.π.).

 

iv. Η αρμόδια Δημόσια ή Δημοτική Αρχή βεβαιώνει ότι δόθηκε εντολή για την κατεδάφιση του κτιρίου προς αποτροπή άμεσου κινδύνου μετά τον ανεμοστρόβιλο ή προσκομίζεται Βεβαίωση ότι το κτίριο κατέρρευσε από αυτόν.

 

ε) Υπέρμετρης δαπάνης επισκευής (ασύμφορα).

 

4.2 Η ανακατασκευή των κτιρίων γίνεται στο οικόπεδο που υπήρχε το πληγέν κτίριο ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δικαιούχου εντός της ίδιας Δημοτικής Ενότητας. Σε περίπτωση που το οικόπεδο του δικαιούχου ρυμοτομείται ή δεν μπορεί να κατασκευαστεί το νέο κτίριο εντός αυτού για οποιαδήποτε νόμιμη αιτία, μπορεί να κατασκευαστεί το νέο κτίριο σε άλλο ιδιόκτητο οικόπεδο του δικαιούχου εντός της Περιφερειακής Ενότητας, που βρισκόταν το πληγέν κτίριο.

 

4.3 Χορηγείται στεγαστική συνδρομή ανακατασκευής, σύμφωνα με τα παρακάτω:

 

α) Για κατοικίες και για ανεξάρτητους βοηθητικούς χώρους κατοικίας που συμπληρώνουν τη λειτουργικότητά της (χώροι υγιεινής, μαγειρεία), το ποσό των € 600 ανά m2 επιφάνειας και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας Απόφασης.

 

β) Για Ιερούς Ναούς, το ποσό των € 500 ανά m2 επιφάνειας και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας Απόφασης.

 

γ) Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κοινωφελούς χρήσης που ανήκουν στο Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα ή σε Σωματεία, κλειστούς κοινοχρήστους χώρους καθώς και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), το ποσό των € 400 ανά m2 επιφάνειας και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας Απόφασης.

 

δ) Για κτηνοτροφικές μονάδες, αγροτικές αποθήκες, αποθήκες οποιασδήποτε χρήσης, στάβλους, αγροτικά κτίρια, αγροικίες εποχιακής χρήσης καθώς και pilotis, το ποσό των € 200 ανά m2 επιφάνειας και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας Απόφασης.

 

ε) Για υπόγειους χώρους, όπως αυτοί ορίζονται από τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, χορηγείται ποσό στεγαστικής συνδρομής που αντιστοιχεί στο 70% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση.

 

στ) Για κατασκευές βοηθητικής χρήσης στο δώμα οικοδομών π.χ. απολήξεις κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων κ.λ.π. χορηγείται στεγαστική συνδρομή που αντιστοιχεί στο 50% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση.

 

ζ) Για κτίρια που η κατασκευή τους δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι την ημέρα του ανεμοστρόβιλου, χορηγείται στεγαστική συνδρομή ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που είχαν εκτελεστεί, βάσει πίνακα της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών.

 

η) Για κτίρια, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα σύμφωνα με το ΦΕΚ δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού ή είχε αρχίσει η διαδικασία χαρακτηρισμού τους πριν την ημέρα του ανεμοστρόβιλου και κρίνονται κατεδαφιστέα και εφόσον μετά την κατεδάφιση του κτιρίου δεν αίρεται ο χαρακτηρισμός του ως διατηρητέου, χορηγείται στεγαστική συνδρομή ως ακολούθως:

 

i) Για κτίρια, που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα μόνο η όψη, χορηγείται στεγαστική συνδρομή ανακατασκευής της όψης με χρήση του τιμολογίου επισκευής της υπηρεσίας για διατηρητέα κτίρια και ανακατασκευής του υπολοίπου κτιρίου με τις τιμές που ισχύουν για την αντίστοιχη κατηγορία κτιρίου, όπως αναφέρονται στις σχετικές παραγράφους.

 

ii) Για κτίρια, που είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα στο σύνολό τους, οι προαναφερόμενες τιμές στεγαστικής συνδρομής προσαυξάνονται κατά 20% ανάλογα με τη χρήση των κτιρίων.

 

4.4 Ο δικαιούχος υποχρεούται να ανακατασκευάσει κτίριο εμβαδού τουλάχιστον ίσο με το 75% του εμβαδού (ή του όγκου στις περιπτώσεις επαγγελματικών χώρων) του κατεδαφιστέου κτιρίου με βάση το οποίο υπολογίστηκε η στεγαστική συνδρομή Στην περίπτωση που το ανακατασκευαζόμενο κτίριο έχει εμβαδόν μικρότερο του 75% του εμβαδού του κατεδαφιστέου κτιρίου, η στεγαστική συνδρομή θα υπολογίζεται αναλογικά.

 

5. Αυτοστέγαση

 

5.1 Εγκρίνεται όπως η στεγαστική συνδρομή για ανακατασκευή χρησιμοποιηθεί για αυτοστέγαση (αγορά έτοιμου ή υπό ανέγερση κτιρίου).

 

Το αγοραζόμενο κτίριο θα πρέπει να είναι εντός της Δημοτικής Ενότητας που βρίσκεται το πληγέν κτίριο, να είναι νομίμως υφιστάμενο και να έχει εμβαδόν ίσο τουλάχιστον με το 75% του εμβαδού που υπολογίστηκε η στεγαστική συνδρομή προκειμένου να χορηγηθεί ολόκληρο το ποσό. Στην περίπτωση που το νέο κτίριο έχει μικρότερο εμβαδόν η στεγαστική συνδρομή θα υπολογίζεται αναλογικά.

 

Η στεγαστική συνδρομή που χορηγείται δεν μπορεί να υπερβαίνει το αναγραφόμενο στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας τίμημα καθώς και την αντικειμενική αξία του νέου ακινήτου.

 

Δεν επιτρέπεται η αγοραπωλησία να γίνεται μεταξύ συζύγων, γονέων και παιδιών ή παππούδων-γιαγιάδων και εγγονών.

 

Το κτίριο που αγοράζεται θα πρέπει να μην είναι πρόχειρη κατασκευή και να μην παρουσιάζει βλάβες από φυσική καταστροφή που δεν έχουν νομίμως αποκατασταθεί.

 

Ο ενδιαφερόμενος πριν την αγορά του κτιρίου, θα πρέπει να γνωστοποιήσει στην αρμόδια Υπηρεσία τα στοιχεία του κτιρίου που πρόκειται να αγοράσει και η αρμόδια Υπηρεσία θα διενεργεί αυτοψία προκειμένου να διαπιστώσει αν το ακίνητο πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (κατάσταση κτιρίου κ.λ.π.).

 

Στις περιπτώσεις που το κτίριο, στο οποίο πραγματοποιείται η αυτοστέγαση, δεν έχει οικοδομική άδεια (κτίσματα προ του 1955), η στατική επάρκεια του κτιρίου, θα πρέπει να βεβαιώνεται από δύο ιδιώτες Πολιτικούς Μηχανικούς.

 

5.2 Εγκρίνεται όπως η στεγαστική συνδρομή για ανακατασκευή χρησιμοποιηθεί για αποπεράτωση ιδιόκτητου κτιρίου που βρίσκεται είτε στο ίδιο οικόπεδο που υπήρχε το πληγέν κτίριο ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δικαιούχου εντός της ίδιας Δημοτικής Ενότητας. Στην περίπτωση που το οικόπεδο του δικαιούχου ρυμοτομείται ή δεν μπορεί να κατασκευαστεί το νέο κτίριο εντός αυτού για οποιαδήποτε νόμιμη αιτία, μπορεί να αποπερατώσει άλλο ιδιόκτητο κτίριο σε άλλο ιδιόκτητο οικόπεδο εντός της Περιφερειακής Ενότητας, που βρισκόταν το πληγέν κτίριο. Επισημαίνεται ότι η στεγαστική συνδρομή χορηγείται ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που υπολείπονται για την αποπεράτωση του κτιρίου, βάσει πίνακα της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών.

 

6. Επισκευές Κτιρίων

 

6.1 Βλάβες κτιρίου μόνο σε μη φέροντα στοιχεία (βλάβες για τις οποίες δεν απαιτείται επανυπολογισμός των στοιχείων).

 

Εκδίδεται Άδεια Επισκευής Μικρής Κλίμακας, ανάλογα με τις ζημιές που παρουσιάζει το κτίριο και σύμφωνα με το Τιμολόγιο Επισκευών της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, το οποίο έχει εγκριθεί με τη με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 6772/Β9Β/2011 (ΦΕΚ 3201/Β/2011) απόφαση Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

Η μελέτη επισκευής συντάσσεται από μηχανικούς της αρμόδιας Υπηρεσίας και το ανώτατο όριο της χορηγούμενης στεγαστικής συνδρομής καθορίζεται σε € 150 ανά m2 ανεξαρτήτως χρήσης, ανά λειτουργικά ανεξάρτητη ιδιοκτησία και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας απόφασης.

 

Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που για την αποκατάσταση των βλαβών του κτιρίου απαιτείται η χρήση ικριωμάτων, θα ορίζεται από τον ιδιοκτήτη του κτιρίου επιβλέποντας μηχανικός, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 48, του κεφαλαίου Γ', του νόμου 4178/2013 (ΦΕΚ 174/Α/2013).

 

Επίσης στις περιπτώσεις που απαιτείται προέγκριση εργασιών από άλλη Υπηρεσία, όπως στις περιπτώσεις κτιρίων που είναι χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή μνημεία ή στις περιπτώσεις κτιρίων που βρίσκονται σε περιοχές που είναι χαρακτηρισμένες ως παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, ως περιοχές φυσικού κάλλους, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, υφισταμένων κτιρίων προ του 1955 κ.λ.π., δε δύναται να εκδοθεί Άδεια Επισκευής Μικρής Κλίμακας.

 

6.2 Βλάβες κτιρίου σε φέροντα και μη φέροντα στοιχεία Εκδίδεται Άδεια Επισκευής ανάλογα με τις ζημιές που παρουσιάζει το κτίριο και σύμφωνα με το Τιμολόγιο Επισκευών της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, το οποίο έχει εγκριθεί με τη με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 6772/Β9Β/2011 (ΦΕΚ 3201/Β/2011) απόφαση Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

Η μελέτη επισκευής συντάσσεται από ιδιώτη μηχανικό και το ανώτατο όριο της χορηγούμενης στεγαστικής συνδρομής καθορίζεται σε € 350 ανά m2 ανεξαρτήτως χρήσης, ανά λειτουργικά ανεξάρτητη ιδιοκτησία και με τους περιορισμούς ως προς το εμβαδόν που αναφέρονται στο κεφάλαιο 3 της παρούσας απόφασης.

 

Επισημαίνεται ότι η στεγαστική συνδρομή επισκευής δεν μπορεί να υπερβαίνει τη στεγαστική συνδρομή ανακατασκευής του κτιρίου σε περίπτωση που αυτό ανακατασκευαζόταν.

 

6.3 Για κτίρια που είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα στο σύνολό τους σύμφωνα με το ΦΕΚ δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού ή είχε αρχίσει η διαδικασία χαρακτηρισμού τους πριν την ημέρα του ανεμοστρόβιλου, τα ανώτατα όρια της χορηγούμενης στεγαστικής συνδρομής των παραγράφων 6.1 και 6.2 της παρούσας απόφασης, προσαυξάνονται κατά 20%.

 

6.4 Στις περιπτώσεις κτιρίων στις οποίες απαιτείται αντικατάσταση καυστήρα θα χορηγείται πρόσθετη στεγαστική συνδρομή σύμφωνα με τα παρακάτω:

 

για καυστήρα πετρελαίου, το ποσό των € 500
για καυστήρα φυσικού αερίου, το ποσό των € 1.000
για καυστήρα μεικτής καύσης, το ποσό των € 1.200

 

Επίσης, εφόσον απαιτείται, θα χορηγείται πρόσθετη στεγαστική συνδρομή στις παρακάτω περιπτώσεις:

 

για αντικατάσταση ηλεκτροκίνητης γκαραζόπορτας στο κτίριο, το ποσό των € 700
για αντικατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα, το ποσό των € 650
για επισκευή ηλιακού θερμοσίφωνα, το ποσό των € 400
για ανακατασκευή κιγκλιδωμάτων, το ποσό των € 20 ανά μ.μ.
για αντικατάσταση υαλοπινάκων triplex 5+5 μ.μ., το ποσό των € 60 ανά m2
για αντικατάσταση ανοιγόμενης γυάλινης θύρας securit, το ποσό των € 300/μονό φύλλο

 

6.5 Οι ιδιοκτήτες των πληγέντων κτιρίων μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη στεγαστική συνδρομή, που αναλογεί στην επισκευή του πληγέντος κτιρίου, για ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση με τους περιορισμούς που τίθενται στα προηγούμενα, εφόσον κατεδαφίσουν το κτίριο με δικές τους δαπάνες.

 

6.6 Η στεγαστική συνδρομή για την αποκατάσταση ζημιών σε κτιριακές εγκαταστάσεις επιχειρήσεων και επαγγελματικών χώρων επιτρέπεται να χορηγηθεί, με τους ίδιους όρους και στους μισθωτές ή σε όσους έχουν από οποιαδήποτε νόμιμη αιτία, αποδεδειγμένα τη νομή ή τη χρήση των εν λόγω χώρων, εφόσον δεν έχει υποβληθεί σχετική αίτηση, εκ μέρους των ιδιοκτητών μέσα σε 45 ημέρες από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Οριοθέτησης της πληγείσας περιοχής από τον ανεμοστρόβιλο. Μετά την πάροδο των 45 ημερών το δικαίωμα υποβολής αίτησης για χορήγηση στεγαστική συνδρομή μπορεί να ασκηθεί και από τον ενοικιαστή για λογαριασμό του αμελούντος ιδιοκτήτη. Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση για την καταβολή των δόσεων του δανείου βαρύνει τον ιδιοκτήτη.

 

7. Τρόπος χορήγησης στεγαστικής συνδρομής

 

7.1 Ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση κτιρίου

 

7.1.1 Το ποσό της στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή κτιρίου ή αυτοστέγαση (εφόσον αγοράζεται κτίριο υπό ανέγερση) χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε τρεις ισόποσες δόσεις η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την Έγκριση χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής και οι επόμενες δύο ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών στην οικοδομή.

 

Το ποσό της στεγαστικής συνδρομής για αποπεράτωση κτιρίου, χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την Έγκριση χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής και η δεύτερη με την ολοκλήρωση των εργασιών στην οικοδομή.

 

7.1.2 Το ποσό της στεγαστικής συνδρομής για αυτοστέγαση, εφόσον αγοράζεται έτοιμο κτίριο, χορηγείται εφάπαξ, με την προσκόμιση οριστικού συμβολαίου αγοράς και πιστοποιητικού μεταγραφής.

 

Στις παραπάνω περιπτώσεις απαιτείται, η κατεδάφιση του πληγέντος κτιρίου με μέριμνα του ιδιοκτήτη.

 

7.2 Επισκευή κτιρίου

 

Το ποσό της στεγαστικής συνδρομής για επισκευή κτιρίου, χορηγείται σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την έκδοση της Άδειας Επισκευής και η δεύτερη με την περαίωση των εργασιών, εκτός από τις περιπτώσεις που το εγκεκριμένο ποσό είναι μέχρι € 5.000, οπότε θα χορηγείται εφάπαξ.

 

Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι στεγαστικής συνδρομής υποχρεούνται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των κτιρίων τους, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για χορήγηση Βεβαίωσης Περαίωσης Εργασιών, εντός του χρόνου ισχύος της αδείας.

 

8. Νέοι Κτήτορες

 

8.1 Είναι δυνατή η χορήγηση στεγαστική συνδρομή και στους νέους κτήτορες των ακινήτων, ασχέτως του τρόπου αποκτήσεως και του είδους της ιδιοκτησίας, που έχουν επ' αυτού.

 

Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι, οι νέοι κτήτορες να έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα αρχική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και να έχει μεταβιβαστεί το δικαίωμα της στεγαστικής συνδρομής στη συμβολαιογραφική πράξη.

 

Δωρεάν Κρατική Αρωγή δικαιούνται οι νέοι κτήτορες μόνον εφόσον τόσο αυτοί όσο και οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες, αποδεδειγμένα (με υποβολή υπευθύνων δηλώσεων) δεν έχουν λάβει δωρεάν κρατική αρωγή για άλλο πληγέν κτίσμα, από το ίδιο συμβάν.

 

8.2 Είναι δυνατή η χορήγηση στεγαστική συνδρομή και στους νέους κτήτορες, που απέκτησαν τη πλήρη κυριότητα του ακινήτου με γονική παροχή, μετά την λήξη των προθεσμιών αρχικών αιτήσεων, χωρίς να έχει υποβληθεί εμπρόθεσμη αίτηση από το νέο κτήτορα. Στην περίπτωση αυτή αρκεί μόνο η εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης από τον αρχικό ιδιοκτήτη του ακινήτου.

 

9. Δυσπρόσιτες Περιοχές

 

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι αναφερόμενες στα προηγούμενα τιμές στεγαστικής συνδρομής μπορούν να προσαυξάνονται μέχρι 20% εφ' όσον τα κτίρια που ανακατασκευάζονται (στο ίδιο οικόπεδο με το αρχικό κτίριο) ή επισκευάζονται, ευρίσκονται σε δυσπρόσιτες περιοχές, εξ' αιτίας των οποίων δυσχεραίνεται σε μεγάλο βαθμό η προσκόμιση υλικών και μηχανημάτων για την εκτέλεση των εργασιών.

 

10. Αμοιβές Μηχανικών - Κρατήσεις

 

Στις περιπτώσεις επισκευής, η αμοιβή μηχανικού για μελέτη-επίβλεψη μειώνεται στο 50% της αμοιβής που καθορίζεται με τις ισχύουσες διατάξεις περί αμοιβών Μηχανικών.

 

11. Αρμόδιοι πιστωτικοί φορείς και όροι χορήγησης δανείων

 

Τα εν λόγω δάνεια θα χορηγηθούν από τα Πιστωτικά Ιδρύματα.

 

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής κτιρίου ορίζεται σε 15 χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί 24 μήνες μετά την υπογραφή της δανειστικής σύμβασης.

 

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής διατηρητέων κτιρίων ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί 24 μήνες μετά την υπογραφή της δανειστικής σύμβασης.

 

Τα δάνεια βαρύνονται με επιτόκιο ίσο προς αυτό των εντόκων γραμματίων δημοσίου εξάμηνης διάρκειας της εκάστοτε τελευταίας εκδόσεως που χρονικά προηγείται της έναρξης κάθε περιόδου εκτοκισμού των δανείων, προσαυξημένο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, χωρίς άλλη προσαύξηση για προμήθεια κτλ, επιδοτούμενο κατά 100% από τον λογαριασμό του νόμου [Ν] 128/1975 (ΦΕΚ 178/Α/1975).

 

Για τους λοιπούς όρους και τη διαδικασία σύναψης και χορήγησης των δανείων έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

 

12. Υποθήκες Δανείων

 

Για την ασφάλεια κάθε δανείου, θα εγγράφεται υπέρ του Πιστωτικού Ιδρύματος υποθήκη επί του ακινήτου που θα επισκευάζεται ή ανακατασκευάζεται ή αγοράζεται από το προϊόν του ατόκου δανείου ή αντί αυτού επί άλλου ακινήτου που τυχόν προσφέρεται από τον δανειολήπτη, εφόσον η αξία του ακινήτου καλύπτει το ασφαλιζόμενο δάνειο.

 

Η υποθήκη μπορεί επίσης να μεταφέρεται εκ των υστέρων σε άλλο ακίνητο αντίστοιχης αξίας.

 

Για ποσά μέχρι € 10.000 δεν απαιτείται εγγραφή υποθήκης.

 

Τα Πιστωτικά Ιδρύματα δύναται να χορηγούν δάνεια για την επισκευή ή ανακατασκευή Ιερών Ναών πληγέντων από τον ανεμοστρόβιλο και στις περιπτώσεις που υπάρχει αδυναμία προσφοράς ακινήτου για εγγραφή υποθήκης, προς διασφάλιση του δανείου. Είναι δυνατή η υποθήκευση αστικού ακινήτου της αρμόδιας Μητρόπολης που ανήκει ο Ιερός Ναός.

 

Η ανωτέρω ρύθμιση δεν ισχύει για τους ιδιωτικούς Ναούς, ως προς τους οποίους έχουν εφαρμογή οι γενικώς ισχύουσες διατάξεις.

 

13. Μη Τήρηση Όρων

 

13.1 Με ειδικό όρο των οικείων δανειστικών συμβάσεων, θα καθορίζεται ρητά ότι, σε περίπτωση υποβολής από τους δικαιούχους δανείων ή τους νέους κτήτορες, ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων, που θα αναλάβουν με όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα υπόκεινται πέρα από τις νόμιμες κυρώσεις και στις ακόλουθες αθροιστικά:

 

α) Κήρυξη ολοκλήρου του ποσού του δανείου ληξιπρόθεσμου και αμέσως απαιτητού από τη χορήγησή του.

 

β) Κατάπτωση ποινικής ρήτρας υπέρ του Δημοσίου, που θα συνομολογείται με τη δανειστική σύμβαση και θα αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% επί ολοκλήρου του ποσού του δανείου.

 

13.2 Το ποσό της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής, σε περίπτωση υποβολής από τους δικαιούχους ή νέους κτήτορες ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που θα αναλάβουν με βάση όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα επιστρέφεται εντόκως με επιτόκιο υπερημερίας το κοινώς ισχύον για κάθε περίπτωση υπερημερίας.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 19-02-2016

 

Οι Υπουργοί

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.